(colaboratori), fondului penal (persoane care au suferit condamnari), fondului documentar sau fondului corespondenta.
1. Dosarul/mapa de verificare este o colectie de documente rezultate in urma actiunii de verificare informativa. Acest t
(colaboratori), fondului penal (persoane care au suferit condamnari), fondului documentar sau fondului corespondenta.
1. Dosarul/mapa de verificare este o colectie de documente rezultate in urma actiunii de verificare informativa. Acest tip de luare in lucru era limitat la o perioada de sase luni, timp in care, prin masurile intreprinse, trebuiau clarificate suspiciunile initiale. Inchiderea dosarului de verificare se putea face ca urmare a neconfirmarii materialelor initiale sau prin influentare, prin avertizare, prin destramare etc. In functie de rezultat, la expirarea termenului se putea face propunerea continuarii supravegherii sale prin D.U.I. ca forma superioara de urmarire sau, dupa caz, se inceta urmarirea persoanei respective.
Dosarul de urmarire informativa (prescurtat D.U.I.) contine documente (note, rapoarte, sinteze, fotografii, adrese, note informative etc.) referitoare la persoana urmarita. Constituie o forma superioara de lucru instituita de Securitate, baza inceperii urmaririi o puteau constitui antecedentele politice si penale, dar si manifestarile sau preocuparile care ar fi putut pune in pericol siguranta regimului. Pentru urmarirea prin D.U.I. a membrilor de partid se lua aprobare de la organul de partid competent.
2. Dosarul de retea/de colaborator era intocmit pentru persoanele din reteaua informativa si cuprindea: raportul de recrutare, materiale de studiu si verificare, note informative ale altor informatori despre titularul dosarului (in acest fel, dosarul personal se constituie intr-o forma de verificare si urmarire a informatorilor), angajament de colaborare sau de pastrare a secretului colaborarii, analize ale activitatii persoanei si raportul de abandonare. Dosarul personal putea fi insotit de mapa anexa, care cuprinde originalele materialelor furnizate de colaborator. Persoanelor de sprijin din randul elevilor, studentilor si militarilor in termen nu li se intocmeau dosare personale, ci fise tip. Inainte de 1948, D.U.I.-ul era cunoscut sub denumirea de dosar personal (termen preluat de la S.S.I.).


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.