Potrivit proiectului de Cod Fiscal, publicat in Monitorul Oficial, care va intra in vigoare odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, din 2007, autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale. De asemenea, nu va fi a
Potrivit proiectului de Cod Fiscal, publicat in Monitorul Oficial, care va intra in vigoare odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, din 2007, autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale. De asemenea, nu va fi aplicata taxa speciala autoturismelor si autovehiculelor special echipate pentru persoanele cu handicap, acele autoturisme incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare. Alte vehicule scutite de taxa sunt cele finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicalor reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate.
Taxele speciale se platesc o singura data, la inmatricularea masinii in Romania. In prezent, in Romania este permis importul de masini second-hand care nu sunt mai vechi de opt ani. Aceasta restrictie va disparea dupa aderare si orice automobil inmatriculat intr-un stat UE va putea fi inmatriculat si in Romania. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Taxa speciala pentru autoturismele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3 va fi aplicata de la 1 ianuarie 2007. Vor fi taxate cu 6.240 euro automobilele Euro2, cu motor de peste 3.000 de cmc si mai vechi de sase ani. Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 euro, iar celor cu motoare mai mici li se va aplica o taxa a carei valoare este cuprinsa intre 4.000 si 5.000 de euro, in functie de cilindre. Prin aceste prevederi se urmareste evitarea unei situatii asemanatoare cu cea din Polonia, cand in primul an dupa aderare au fost aduse din import 1,4 milioane de masini second-hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.