nimic de oferit potentialilor vizitatori.
Muzeografii sunt dispusi sa povesteasca istoria muzeului oricui se arata interesat. Nu prea au insa cui spune toate cate stiu. Ei ne-au marturisit ca, mai ales acum, vara, cand oamenii pleaca in concediu
nimic de oferit potentialilor vizitatori.
Muzeografii sunt dispusi sa povesteasca istoria muzeului oricui se arata interesat. Nu prea au insa cui spune toate cate stiu. Ei ne-au marturisit ca, mai ales acum, vara, cand oamenii pleaca in concediu, sunt zile in care nimeni nu calca pragul muzeelor lor.

Muzeul CFR - de la Giulesti la Gara de Nord
Potrivit muzeografului Oana Munteanu, Muzeul CFR a fost deschis, initial, in 1939, pe stadionul Giulesti. "Erau trei sali sub tribune si alaturi exista un parc de linii, nefolosit, in care au fost garate locomotive, pastrate special pentru muzeu", ne-a zis Oana Munteanu. In 1953, muzeul s-a deschis, provizoriu, in sediul in care se afla acum, cu ce s-a putut recupera de atunci. Locomotiva Calugareni este printre putinele piese ce au mai ramas din muzeul de la Giulesti. "Dateaza din 1869, e cea mai veche din Romania, una dintre cele mai vechi locomotive functionale din Europa. Cea reala este la Depoul Bucuresti Calatori", ne-a explicat muzeograful. In Muzeul CFR se mai gasesc colectii de vagoane de marfa dupa al Doilea Razboi Mondial, uniforme, colectii de sepci de pe vremea lui Carol, de pe vremea lui Ferdinand, uniforma unui lucrator roman de pe trenul Orient Expres, dar si un telegraf de la sfarsitul secolului al XIX-lea. Potrivit muzeografului, cea mai spectaculoasa locomotiva este Pacificul, pentru ca era cea mai rapida: 126 km/ora "iuteala maxima". Avea roti cu diametru de 1,85 m. In muzeu se gaseste si biroul personal al arhitectului Anghel Saligni.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.