Dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, conform prevederilor Codului Vamal comunitar taxele vamale vor scadea de la 30% la 10%, dar aceste masuri nu vor ieftinii masinile produse in afara Uniunii Europene (UE). Alinierea legislatiei in domeniul
Dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, conform prevederilor Codului Vamal comunitar taxele vamale vor scadea de la 30% la 10%, dar aceste masuri nu vor ieftinii masinile produse in afara Uniunii Europene (UE). Alinierea legislatiei in domeniul leasingului ar putea duce la o scumpire de 4% fata de ceea ce se plateste la momentul actual, datorita platirii la intrare a taxelor vamale reduse, de 10%. Dealerii considera ca masinile produse in afara granitelor UE vor suferi in aceste conditii un regres comercial, acestia avand resurse limitate de a absorbi cresterea de pret. Majoritatea masinilor produse in afara UE sunt vandute in Romania in sistem leasing. In acest caz taxele vamale ajung la 6%, datorita faptului ca taxele normale (de 30%) sunt platite la valoarea reziduala a contractului (20%). Conform statisticilor, autoturismele din afara UE au reprezentat anul trecut 14% din importurile pe piata romaneasca si 6,6% din piata auto totala.
Oficiali ai firmei Toyota, au declarat, ca volumul de vanzari al firmei estimat pentru 2006 este de 300 de masini, iar in ultimii doi ani si jumatate o singura masina a fost comercializata cu plata cash, restul fiind in sistem leasing. Vanzarile marcii japoneze pe piata romaneasca sunt in proportie de 60% in leasing, iar modelele purtatoare de taxe vamale RAV4, Landcruiser sau Hilux sunt comercializate aproape exclusiv in sistem leasing. Modelele Toyota Corolla, Yaris sau Avensis sunt fabricate in UE si nu sunt purtatoare de taxe vamale.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.