In primavara anului trecut, Compania Nationala Administratia Porturilor Constanta a organizat o licitatie in vederea desemnarii unei firme care sa goleasca bazinul portuar de epave. Operatiunea de ranfluare a fost intarziata de complexitatea lucrari
In primavara anului trecut, Compania Nationala Administratia Porturilor Constanta a organizat o licitatie in vederea desemnarii unei firme care sa goleasca bazinul portuar de epave. Operatiunea de ranfluare a fost intarziata de complexitatea lucrarii si a problemelor tehnice care nu au intarziat sa apara. Demarata in aceste zile, operatiunea de scoatere la suprafata a celor doua nave, „Anastasia“ si „Fuxsia“, a fost blocata din nou dupa ce scafandrii au descoperit o cantitate insemnata de explozibil la bordul primei epave. La fata locului au ajuns atit ofiteri de politie, cit si genisti din cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Constanta. In final, s-a constatat ca este vorba despre patru calupuri de trotil de aproximativ doua kilograme. Administratia portuara crede ca trotilul ar putea proveni dintr-o incercare esuata de ranfluare, efectuata in anii 80, dar nu exista nicaieri inregistrata o astfel de operatiune. Politistii de la Transporturi au inceput o ancheta pentru a stabili provenienta explozibilulu i, urmind sa se verifice, de asemenea, daca mai exista explozibil in interiorul epavei. Cele doua nave au o istorie interesanta, iar povestile despre ce ar putea fi in interiorul vapoarelor a infierbantat tot timpul imaginatia constantenilor. Epava „Fuxsia“ se afla exact in zona in care va fi amenajat terminalul de barje, iar lucrarile de dragare a acvatoriului includ si portiunea in care este scufundata nava. Cargoul de marfuri generale „Fuxsia“ a fost construit in anul 1956. Cu un tonaj de 12.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.