Congresul SUA a adoptat cu o zi inaintea vizitei presedintelui Basescu la Washington o rezolutie in care atrage atentia asupra situatiei justitiei romanesti si cere reluarea procesului adoptiilor internationale. In rezolutia numarul 949 din 26 iulie
Congresul SUA a adoptat cu o zi inaintea vizitei presedintelui Basescu la Washington o rezolutie in care atrage atentia asupra situatiei justitiei romanesti si cere reluarea procesului adoptiilor internationale. In rezolutia numarul 949 din 26 iulie 2006, Congresul SUA solicita Guvernului de la Bucuresti "sa ia masuri aditionale pentru stabilirea unui sistem de justitie independent, profesional si apolitic". De asemenea Congresul SUA solicita Romaniei "sa incheie procesarea cazurilor de adoptii internationale care se aflau in desfasurare atunci cand a fost adoptata Legea 273/2004 si sa amendeze legea privind protectia copilului si adoptiile astfel incat sa fie coborate barierele privind adoptiile nationale si internationale".
Autoritatile romane raman ferme in pastrarea actualei legislatii privind adoptiile internationale, a declarat, ieri, Theodora Bertzi, presedinele Oficiului Roman pentru Adoptii (ORA), care si-a exprimat indoiala ca relaxarea adoptiilor de acest tip ar duce la flexibilizarea acordarii vizelor in SUA.
Bertzi a explicat ca rezolutia este, de fapt, identica cu o alta rezolutie adoptata in luna aprilie a acestui an de Camera Reprezentantilor, semnatarii ei solicitand modificarea legii 273/2004 privind regimul adoptiilor. De asemenea rezolutia mai cere analizarea cazurilor a peste 200 de copii pentru care autoritatile romane au finalizat inca din luna martie rapoartele.
Presedintele ORA a explicat ca familiilor de straini ale caror cereri nu au putut fi solutionate li s-au trimis documentele inapoi si au primit informatii despre situatia copilului. Prin aceasta rezolutie se cere oficialilor romani "sa puna pe primul loc interesele copilului", astfel ca adoptiile in strainatate sa fie permise nu doar rudelor de sange, ci si altor familii care doresc sa infieze copii din Romania. Documentul exprima punctul de vedere al Camerei Reprezentantilor, dar nu are putere juridica, a adaugat Bertzi. Potrivit Theodorei Bertzi, 30.000 de copii romani au fost adoptati international dupa 1990, circa 35 la suta dintre ei fiind in America, in timp ce in Ungaria sau Cehia au fost adoptati cateva sute.
In acest moment, in Romania sunt 2200 de familii atestate pentru adoptia nationala si doar 1300 de minori care au procedura de adoptie deschisa. (C.S.)