Primavara lui 2006 a plecat si cu ceva bani luati din buzunarele bucurestenilor, spre bucuria unor firme care trebuia sa inceapa in forta anul cu afaceri de succes. Este timpul largirilor, supralargirilor, daca e cazul, al penetratiilor si intregiril
Primavara lui 2006 a plecat si cu ceva bani luati din buzunarele bucurestenilor, spre bucuria unor firme care trebuia sa inceapa in forta anul cu afaceri de succes. Este timpul largirilor, supralargirilor, daca e cazul, al penetratiilor si intregirilor. Munca de proiectare, adesea anevoioasa din cauza plimbarii cursorului pe monitor, a programelor de calculator tot mai performante, dar mai ales a scaunului pe care sade maestrul desenator, presupune o rasplata financiara pe masura. Alaturi de proiectant, asistentul tehnic duce aceeasi povara. De aceea, poate, s-au cheltuit sute de miliarde de lei pentru cateva proiecte stradale ale Primariei Capitalei. Banii au intrat in contul acelorasi firme care sunt abonate de ani buni la bugetul local al Bucurestiului. PROFESORI. Ziua de 3 martie a fost din nou una cu noroc pentru firma din Capitala. La o licitatie la care au participat alte doua firme, IPTANA si Romair Consulting, Consitrans si-a atins obiectivul. Grandios denumit ""Servicii de proiectare si asistenta tehnica pentru obiectivul de investitii «Intregire Splaiul Unirii - pe Zona Bulevardului Marasesti - Hanul lui Manuc»"", proiectul este apreciat la putin peste 11 miliarde de lei vechi. Este de prisos sa mai amintim ca SC Consitrans SRL este o clienta fidela a Primariei Generale sau a Ministerului Transporturilor, beneficiind de cateva contracte degraba aducatoare de bani buni. La acest contract se mai adauga alte patru, cu o valoare de 33,8 miliarde de lei. Stapanul de necontestat al Consitrans este Eduard Hanganu, care are ca parteneri in alte firme personaje importante, cu grade impresionante din domeniul terestru: prof. univ. dr. ing. Anton Chirica, decanul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri din Bucuresti; prof. dr. ing. Mihai Voiculescu, decanul Facultatii de Constructtii Civile, Industriale si Agricole Bucuresti, fost consilier pesedist, pana in 2004, la Primaria Generala, unde a mai fost si membru al Comisiei de Urbanism, Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului. Nu trebuie uitat ca pe la una dintre aceste firme, Geostud SRL, a trecut si Aurel Balut. Balut a fost numit, dupa alegerile din 2004, director executiv al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, dar nu a rezistat in aceasta functie decat un an si jumatate, fiind schimbat. AMERICANUL. Soseaua Pipera, ca artera respectabila, va fi supralargita de Search Corporation SRL, din Bucuresti. La licitatie s-au perindat vesnicele IPTANA si Consitrans. Valoarea proiectului de supralargire este aproape identica cu cea de intregire realizata de Consitrans, adica firav peste 11 miliarde. Search Corporation este patronata de Search AVG. Inc din Oklahoma, Statele Unite, administrator fiind un anume Michael M. Stanciu. In alte firme, cum ar fi Ecoterra, aliata de nadejde a Romair Consulting, Michael M. a suferit o romanizare, pentru ca figureaza ca Mihai Stanciu. Daca Pipera va fi fericita beneficiara a unei supralargiri, Prelungirea Ghencea va fi penetrata pana in localitatea Domnesti. Si cum orice penetratie are nevoie si de o minte luminata pentru a arata salahorului cum se face treaba, reprezentantii Primariei Generale au ales ca indrumator nimeni alta decat IPTANA. Obiectivul de investitii ""Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti"" a fost atins, IPTANA urmand a concepe o tehnica si un proiect pentru 11 miliarde de lei. La dorinta de penetratie au mai participat Search Corporations, obisnuita cu supralargirea, si Proiect Bucuresti. POD CIUREL. Cum Prelungirea Ghencea nu putea ramane singura in fata penetratorilor, s-a gasit loc si de o penetratie care isi are debutul intr-un splai. Marimea penetratiei va fi de la Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti - Pitesti. De aceasta penetratie se va ocupa un tandem: Proiect Bucuresti - Consilier Construct. Pentru ca proverbul spune ""unde-s doi puterea creste"" si penetratia de la Ciurel va fi evident mai mare, din moment ce contractul este de aproape 56 de miliarde de lei. Aceasta inseamna ca Ciurel si-a vandut bine pielea pe Splai. Contracandidatii au fost, nu va mai minunati, aceleasi firme: IPTANA si Consitrans. Consilier Construct apartine familiei Vintila, lider fiind Bogdan Vintila, cu 95%. In timpul guvernarii pesediste, Vintila a fost director adjunct al Agentiei Nationale a Drumurilor, avand legaturi trainice de amicitie cu Marian Oprisan, Miron Mitrea sau Sergiu Sechelariu. Chiar daca vremurile s-au schimbat din cauza sau datorita revolutiei portocalii, Vintila primeste in continuare contracte grase. FRANCEZII. Orice penetratie trebuie sa aiba si un racord, altfel risca sa se faca de rusine. Racordul de penetratie se face din Splaiul Unirii pana spre Autostrada Soarelui. La nevoia racordarii si-au manifestat dorinta: Proiect Bucuresti, Consitrans si un amestec de firme care la alte licitatii se screm sa concureze una impotriva celeilalte: Eurometudes, Metroul, Trapec si Romair Consulting, liderul fiind Eurometudes. Pretul: 55,5 miliarde de lei. Trapec este o aparitie noua pe plaiurile Primariei Generale si apartine concernului belgiano-francez Suez-Tractebel, axat pe piata energiei. In schimb, Eurometudes, liderul asociatiei, este o firma detinuta de Europe Etudes Gecti si Arcadis FCI. Pe langa administratorii francezi, la Eurometudes este administrator si Gabriela Sin, iar printre cenzori si Eugenia Tone. Doamnele Sin si Tone sunt cenzor supleant, respectiv cenzor la SC Constructii in Transporturi SA, din Bucuresti. Societatea, abonata si ea la contracte publice, in special cu Ministerul Transporturilor, este detinuta de CCCF Bucuresti, pe care ANAF-ul o executa si, asa cum arata datele de la Registrul Comertului, s-a deschis procedura conform Legii 64/1995, republicata, privind reorganizarea judiciara si falimentul. Asta nu impiedica Primaria Generala si Ministerul Transporturilor sa incheie contracte importante cu CCCF. Un exemplu este linia de tramvai care trece pe sub Podul Grant, lucrare a carui termen de finalizare este de mult depasit. CCCF si Drum Art, o societate detinuta de CCCF, sunt firmele care au acest contract. TOP CONTRACTE. Consultanta: ""Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu""; ""Penetratie si racord Splaiul Unirii - Autostrada Bucuresti - Constanta"". Pret: 98,8 miliarde lei, castigator: S.C. CONSITRANS SRL & SC PROIECT BUCURESTI SA; ""Strapungere Buzesti - Berzei - Uranus""; ""Supralargire Soseaua Pipera + Pasaj denivelat"". Pret: 22,7 miliarde lei, castigator: S.C. CONSITRANS SRL; ""Supralargire Sisesti - I.I. Brad""; ""Modernizare Bd. Regina Elisabeta - Bd. M. Kogalniceanu""; ""Supralargire Nitu Vasile""; ""Supralargire C-tin Brancoveanu. Pret: 28 miliarde lei, castigator: SC CONSILIER CONSTRUCT SRL. Videanu promite, verdictul se amana Jurnalul National a mai atras atentia asupra afacerilor pe care diverse firme le au cu Primaria Capitalei. Printre ele si Romair Consulting. Gheorghe Boeru, patronul Romair Consulting, a castigat cateva licitatii la Primaria Capitalei, pentru elaborarea unor studii de fezabilitate privind ecologizarea si dezvoltarea potentialului turistic de recreere si agrement a celor mai mari parcuri bucurestene: Carol, Tineretului, Herastrau si Cismigiu. Valoarea celor patru contracte este de 9,9 miliarde de lei. La toate aceste licitatii au participat invariabil doua firme, care numai concurente nu pot fi denumite: Romair Consulting, iar Cedru SA are printre administratori pe Boeru, fiind detinuta de Cedru Consulting SRL, unde Boeru este actionar cu 40%, dar si administrator. Aceste licitatii au fost trecute cu vederea de Parchet, care ar fi trebuit sa se autosesizeze, iar primarul general, Adriean Videanu, promisese in urma cu trei luni ca va trimite acest caz Comisiei de Disciplina a Primariei Capitalei. Pesemne cei din comisie nu au gasit nimic in neregula, din moment ce Romair Consulting continua sa incheie contracte de miliarde. O strapungere importanta va avea in vizor pe Grigorescu si Dudescu, si nemaifiind vorba de penetratie, ci de o banala strapungere, Romair Consulting s-a aliat cu Trapec, liderul strapungator fiind firma condusa de Boeru. Contracandidatii nu au dat emotii lui Boeru, deoarece au fost aceleasi Search Corporation si Iptana. Banalitatea strapungerii rezida si din pretul acesteia, de 5,5 miliarde, adica o zecime din costul unei penetratii. Pe de alta parte, cea care semneaza contractele de achizitii este Florentina Constantinescu, membru PD. MOSTENIREA
""Sincer, am citit acel articol cu Romair Consulting in treacat. Era vorba despre o structura de actionariat. Voi trimite cazul Comisiei de Disciplina, pentru analiza. Recunosc cu onestitate ca eu am venit pe o structura pe care cu greu o pot controla. Am patru, cinci oameni in care am incredere legat de ceea ce fac. In rest, trebuie sa imi iau masuri suplimentare. Le-am spus directorilor de specialitate sa isi asume responsabilitatea comisiilor de licitatii si am cerut Autoritatii pentru Achizitii Publice sa monitorizeze fiecare licitatie"" - Adriean Videanu, primar general al Capitalei


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.