Ministrul Economiei, Codrut Seres a declarat la intoarcerea din SUA, ca firma Bell Helicopter Textron si-a manifestat interesul pentru preluarea uneia dintre uzinele romanesti de avioane, o echipa tehnica a companiei americane urmand sa soseasca in R
Ministrul Economiei, Codrut Seres a declarat la intoarcerea din SUA, ca firma Bell Helicopter Textron si-a manifestat interesul pentru preluarea uneia dintre uzinele romanesti de avioane, o echipa tehnica a companiei americane urmand sa soseasca in Romania saptamana aceasta. Seres a precizat ca echipa Bell va vizita, pentru evaluare, uzinele IAR Ghimbav, Romaero Baneasa si Avioane Craiova. Ministrul Economiei a anuntat, in iunie, ca MEC va publica anunturile pentru privatizarea Romaero Baneasa si Avioane Craiova, companii din cadrul industriei de aparare, statul urmand sa vanda in intregime pachetele detinute la cele doua companii, adica 72,9% din titluri la Romaero si 80,9% la Avioane Craiova. Pentru Romaero Baneasa au fost primite mai multe scrisori de interes, cele mai importante companii aflate pe lista fiind Saab (Suedia) si Israel Aircraft Industries.
Cele doua companii scoase la privatizare, pe care statul a mai incercat sa le vanda, sunt specializate in fabricarea de avioane si aerostructuri si furnizeaza servicii in domeniul intretinerii si reparatiilor de aeronave. Surse din cadrul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) au declarat recentca anuntul pentru privatizarea Romaero va fi publicat dupa ce autoritatile vor rezolva problema unor datorii de circa 20 de milioane de lei catre stat, transmite Mediafax. In ceea ce priveste compania Avioane Craiova, anuntul de privatizare ar putea fi publicat in luna septembrie, au precizat aceleasi surse. Seres a declarat, cu putin timp in urma ca sunt in curs de pregatire documentele de privatizare pentru IAR Ghimbav, astfel incat in luna septembrie uzina sa poata fi scoasa la vanzare. Primele discutii pentru privatizarea IAR Ghimbav au avut loc, in luna martie, cu reprezentanti ai grupului european de aparare si aeronautica EADS si ai grupului franco-german Eurocopter, filiala a grupului EADS. IAR Ghimbav colaboreaza deja cu Eurocopter, cu care a infiintat o societate mixta in care grupul franco-german detine 51% din actiuni.
Bell Helicopter Textron a mai depus in anul 1997 o oferta de cumparare a uzinei IAR Ghimbav, insa documentele de privatizare nu au mai fost finalizate. (G.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.