Unul dintre cele mai importante grupuri constructoare de masini la nivel european, PSA Peugeot Citroen traverseaza o criza profunda. Ultimele rezultate vorbesc despre o scadere dramatica a vanzarilor, a cifrei de afaceri si a marjei de exploatare. In

Unul dintre cele mai importante grupuri constructoare de masini la nivel european, PSA Peugeot Citroen traverseaza o criza profunda. Ultimele rezultate vorbesc despre o scadere dramatica a vanzarilor, a cifrei de afaceri si a marjei de exploatare. In acest context, restructurarea producatorului a devenit inevitabila. Printre masurile cheie anuntate in acest scop se numara promovarea modelelor 207 si 308.
PSA Peugeot Citroen trece printr-o perioada dificila. Actiunile grupului au scazut in ultimele zile cu aproximativ 11% la Bursa de la Paris, rezultatul net pe primul semestru a inregistrat si el o scadere deplorabila cu pana la 59,2%, ajungand la 303 milioane de euro, iar cea mai proasta figura a facut-o marja operationala, care s-a prabusit efectiv cu peste 70%, la 227 milioane de euro. In Europa, vanzarile (de 1,23 milioane de unitati) au scazut cu aproape 100.000 de unitati in raport cu primul semestru din 2003. In tot acest timp, ultimul model pe care a mizat grupul, respectiv Peugeot 207, ingreuneaza tot mai mult situatia, vanzarile sale fiind sub asteptari.

O reforma urgenta

In acest context, releva un material publicat de cotidianul francez Le Figaro, conducerea se vede obligata sa revizuiasca in jos volumul marjei operationale pentru cea de-a doua parte a anului, si sa elaboreze de urgenta un plan de iesire din criza.
Liniile directoare ale acestui plan si detaliile sale vor fi dezvaluite de patronul PSA in luna septembrie, cand vor fi prezentate si estimarile pentru anul viitor. Cert este la ora actuala ca reforma va trebui sa determine o reducere a costurilor structurale.
In plus, potrivit surselor citate de Le Figaro, masurile nu vor urma modelul deja incetatenit din industria auto care presupune reducerea posturilor si inchiderea de fabrici.
Iar asta fiindca PSA nu vrea cu niciun chip sa renunte la cota de piata detinuta in prezent (cota de piata care ia amploare in Asia si promite un viitor stralucit).
''Asistam la un declin structural al randamentului, explica Philippe Houchois, analist al JP Morgan. Acest grup s-a concentrat pe reducerea costurilor, insa conturile au fost reduse si ele imediat prin scaderea preturilor.''

Fiat trece in fata

Fiat, care pana acum cateva luni de zile afisa o situatie destul de complicata, nereusind sa castige increderea cumparatorilor, a depasit pe primul semestru marja operationala a PSA cu 50%.
''Pana de curand PSA era grupul de referinta in Europa, explica Gaétan Toulemonde de la Deutsche Bank. Astazi a ajuns grupul cel mai putin rentabil din Europa''.
In comparatie cu Renault insa, care este principalul concurent, situatia Peugeot nu este chiar atat de dramatica: volumul cash-flow-ului de la PSA a crescut in raport cu cel de la Fiat si urmeaza aproximativ aceeasi linie ca la Renault, desi ar putea fi mult mai important. Alti analisti considera insa ca cel mai bine pentru Peugeot ar fi sa iasa din lupta pentru cota de piata pentru a-si pastra marja operationala, chiar daca acest lucru ar insemna sa piarda teren in fata asiaticilor.
Modelele 206 si 307, care au generat profituri extrem de importante pentru constructorul european, au fost deja atacate dur de concurenta.
Singura sansa a grupului pentru a iesi din criza atarna acum de 207 si de viitorul 308.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.