"Father forgive them.
They don't know what they're doing.
My God, my God, why have you forgotten me?
Father, into your hands, I commend my spirit".
Urmeaza aplauze. Sala, arhiplina, e in picioare. Se aplauda frenetic. I
"Father forgive them.
They don't know what they're doing.
My God, my God, why have you forgotten me?
Father, into your hands, I commend my spirit".
Urmeaza aplauze. Sala, arhiplina, e in picioare. Se aplauda frenetic. Interpretii sunt cu lacrimi in ochi. De emotie sau de tristete ca mini-stagiunea lor se incheie? Urca Adrian Pintea pe scena. Ii prezinta pe fiecare. Si face un apel la public sa se roage pentru gasirea unui patron de fotbal care sa-i ia sub aripa ocrotitoare pentru ca spectacolul sa fie reluat in toamna.
Cand am auzit ca studentii anului II sub indrumarea lui Adrian Pintea vor juca "Jesus Christ Superstar" am fost foarte sceptica. M-am gandit atunci la filmul din '73 regizat de Norman Jewison, film care a facut istorie. Ce student poate avea vocea lui Ted Neeley sau a lui Carl Anderson? Ariile nu sunt simple, necesita forta; ma gandeam ca nu or sa faca fata partiturilor. Ei bine, tot esafodajul asta mi-a fost daramat de "Jesus Christ Superstar" -ul studentilor de anul II de la UNATC.
Ceea ce a realizat Adrian Pintea cu studentii sai a fost intr-adevar un SPECTACOL care ar putea foarte bine sa faca fata celor mai exigente jurii de festivaluri din lume. Si toate astea, fara opulenta, fara stridente si, mult mai important, fara sa para saracacios. Pentru ca, de la inceput trebuie sa spunem, spectacolul s-a facut cu bani putini. Pe cine sa intereseze teatrul atat timp cat fotbalul umple mult mai bine buzunarele?
Balanta a fost insa echilibrata de extraordinara pofta de joc a studentilor, de placerea, de verva cu care si-au jucat rolurile.
M-a uimit maturitatea artistica a acestor studenti, m-a uimit profesionalismul de care au dat dovada. Cele trei elemente principale ale operei rock- muzica, actoria, coregrafia- sunt facute cu profesionalism.
Decorul este gandit simplu dar sugestiv de scenografa Maria Dore. Fundalul este dominat de o panza reprezentand celebrul tablou al lui Da Vinci "Cina cea de taina", iar in final de crucea martiriului lui Isus. In acest spatiu se desfasoara povestea ultimelor sapte zile ale lui Isus. Adrian Pintea, cu un fler extraordinar, a gasit printre studentii sai interpretii perfecti pentru Isus, Iuda, Irod, Maria Magdalena etc.
Rolul lui Isus este interpretat, nu de un student la actorie cum poate ati fi tentati sa credeti ci de un student la Finante. Nota neasteptata a vocii, naturaletea cu care se misca pe scena, firescul cu care s-a integrat in spectacol sunt calitati care il recomanda pentru scena. Asta, in cazul in care, va dori sa faca pasul catre teatru.
Un rocker cu geaca neagra ne atrage atentia inca de la inceput. Este Dan Radulescu, interpretul plin de verva al lui Iuda. Dan Radulescu umple scena de la inceput pana la final. Corina Moise ne-a incantat in Maria Magdalena prin delicatetea si vocea-i placuta. Toti sunt buni. Toti canta bine. Si nu sunt inregistrati pe banda. Canta live. Toti danseaza bine desi coregrafia (semnata Ioana Marchidan) nu este tocmai simpla. Adrian Pintea a stiut sa-si indrume studentii, le-a pus in evidenta calitatile.
Jesus Christ Superstar-ul de la ARCUB merita vazut. Si ar merita ca un director de teatru sa aiba inteligenta manageriala de a lua acest spectacol in repertoriu. Soarta spectacolului este incerta in acest moment. Speram totusi sa-l vedem si in toamna.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.