Nu stim cum arata strazile Beirutului dupa ultimele raiduri ale aviatiei israeliene, dar cu siguranta drumurile nu pot fi mai rele decat cele din Capitala. Traficul pe canicula care s-a abatut asupra orasului a devenit un adevarat calvar. Nervi, inj
Nu stim cum arata strazile Beirutului dupa ultimele raiduri ale aviatiei israeliene, dar cu siguranta drumurile nu pot fi mai rele decat cele din Capitala. Traficul pe canicula care s-a abatut asupra orasului a devenit un adevarat calvar. Nervi, injuraturi, claxoane, ambuteiaje, tamponari si zeci de minute de asteptare pentru a reusi performanta de a trece o intersectie. Fata de traficul in general greoi, devenit obisnuinta, lucrarile la strazi au transformat Bucurestiul intr-un iad. Si nimeni nu ar avea nimic de zis in speranta ca strazile vor fi candva mai bune. Numai ca, sunt o multime de artere inchise si altele pe care se circula pe un sens. Fiind interzise circulatiei, ne asteptam ca pe ele sa se lucreze din plin. Iluzii desarte...
Muncitorii, suparati ca le stricam siesta
Un periplu efectuat, ieri, pe strazile orasului ne-a convins, daca mai era nevoie, ca drumarilor nostri nu le pasa de canicula. Stiu sa se fereasca de ea. La fel ca si de munca. Rarele echipe de muncitori intalnite pe strazile pe care trebuia sa se munceasca se lafaiau la umbra. La vederea aparatului de fotografiat, au reactionat dupa cum le-a dictat constiinta. Unii au sarit sa schiteze miscarea, altii ne intrebau ce ziar sa cumpere sa se vada si ei. Cativa, ne-au luat chiar la injuraturi. "Ce vreti ba, vreti sa aratati ca nu muncim. Plecati dracu' de aici..... (si urmeaza un potop de cuvinte pe care hartia nu le suporta)". Cel mai vehement a fost un "sprijinitor de lopata" care ne-a apostrofat taios - "Ba, pe caldura asta doar nu vreti sa muncim. Treceti voi la sapa daca sunteti asa destepti". Poate altii ar fi facut-o, numai ca primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a dat "cui trebuia" lucrarile de asfaltare. Pentru a intari burlescul situatiei, pe strada Inocentei, in plin centrul Bucurestiului, vreo opt muncitori erau aliniati la umbra. Unul singur, probabil copia lui Dorel, din cunoscutul spot publicitar "Dorele, ne miscam mai cu talent!?" se straduia sa salveze situatia, carand niste borduri. Pe B-dul Sincai, pe un sens, nu am gasit decat niste utilaje abandonate. Pe celalalt excavatorul scotea niste borduri, sub privirile echipei de asfaltatori care se odihnea la umbra. In schimb pe un panou trona cu mandrie numele firmei constructoare SC Han Grup si perioada in care ar trebui sa se munceasca: 01.06.2006 - 31.05 2007. In zona unde se face reabilitarea sistemului rutier pe B-dul Tudor Vladimirescu, Strazile Odailor si Viilor o ditamai pancarta anunta firma de drumari - Strabag si termenul de executie 18.08.2005. Termenul de finalizare nu exista fiind probail facultativ. Si atunci de ce ne-ar mai mira modul "aprig" in care se munceste.
Iarna nu-i ca vara
Panouri cu reclamele firmelor de drumari ne-am convins ca exista. Nu la fel s-a intamplat insa cu semnele care ar trebui sa semnalizeze si sa delimiteze lucrarile. In majoritatea santierelor deschise, acestea lipseau cu desavarsire. In unele locuri, in cazurile fericite, ele erau inlocuite de niste ramuri de copac, de o stiva de borduri sau de munti de pietris, nisip sau resturi de la decopertarea strazii. In timp ce prin cartierele dormitor se tarasc lungi siruri de masini, centrul este paralizat, strazile pe care se lucreaza sunt practic libere. De muncitori. Doar sapaturile si cateva utilaje, la umbra, amintesc ca strada este in refacere. Numai ca, pe acolo nu se poate circula, cel putin pana in luna octombrie, cand se incheie sezonul de lucru. Daca ar fi sa ne luam dupa muncitori si firmele care participa la asfaltarea capitalei - Euro Construct Trading '98, Strabag, Tehnologica Radion, Eurovia Construct International, Sorocam, Delta ACM si Han Grup - este evident ca vara este cald, iar primavara si toamna mai si ploua. Cum iarna nu poate fi luata in discutie, concluzia este ca nu ne putem astepta ca termenele de finalizare a lucrarilor sa fie respectate cu rigurozitate. Cum penalizarile pentru nerespectarea termenelor precum si pentru calitatea indoielnica a lucrarilor sunt de ras (1% din valoarea lucrarii) si nici nu se prea aplica, este evident de ce drumarii nu se inghesuie in a-si face rapid treaba.
Programul de asfaltare si reabilitare cuprinde aproximativ 1800 de strazi. Astfel, pana in 2008 trebuie refacute aproximativ 800 de kilometri de drum, reprezentand 44% din reteaua de transport a Capitalei. Aceste lucrari vor scoate din buzunarele contribuabililor peste 480 milioane euro.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.