Conditiile bune de munca si remuneratia atractiva sunt principalele motive pentru care sute de piloti emigranti aleg sa lucreze in India.
"Oriunde in lume sunt piloti neangajati, ei vor fi atrasi de locurile de munca oferite nu doar de Air-India, cat de toate companiile indiene, care acum recruteaza emigranti. Pentru noi nu este important faptul ca pilotul este emigrant sau indian, ci primeaza doar nevoia de a avea mai multi piloti pe care nu ii luam in India", a declarat presedintele si directorul general al companiei Air- India, V Thulasidas, pentru IBNlive.
Sunt bine cunoscute incidentele de pe 3, 4 si 5 aprilie 2004 cand pilotii Tarom nu s-au prezentat la serviciu protestand fata de conditiile de lucru si noile prevederi ale Codului Fiscal.
Astfel, diurna de 90-120 de dolari urma sa le fie impozitata, fapt ce ar fi dus la micsorarea veniturilor. Nemultumirile vizau vechimea uniformelor (cinci ani), cat si lipsa unor reglementari privind timpul de munca si de odihna.
Dupa aceste incidente, pilotii romani au fost incantati de oferta companiilor indiene. In urma cu un an, capitanul Traian Hirjoba, pilot pe liniile Tarom, a renuntat cu usurinta la slujba sa, in favoarea ofertei primite din partea unei companii low cost indiene. Principalul motiv invocat in alegerea facuta a fost salariul mult mai bun pe care il va primi.
Salariile practicate nu sunt cu mult diferite de media pietei. Daca in Europa, Statele Unite ale Americii sau in Australia un pilot castiga de la 7.000 pana la 14.000 de dolari, salariul unui pilot care munceste pe liniile indiene este in jur de 8.000 si 15.000 de dolari.
Pe langa salariile generoase pe care le acorda, companiile indiene isi cazeaza pilotii numai la hoteluri de cinci stele si le suporta integral transportul in tara de bastina.
Exceptand compania Indian Airlines, a doua ca marime din India, in toate celelalte companii aeriene indiene lucreaza piloti straini.
Cea mai mare companie aeriana din India, evaluata la 2,3 miliarde de euro, Jet Airways are peste 110 piloti straini. Compania de servicii low cost Air Deccan are 112 piloti emigranti, Air-India are 40, Sahara, Kingfisher si GoAir au cate 14, iar SpiceJet 7 piloti straini.
Daca in prezent in India sunt doar 1.200 de piloti, se asteapta ca cererea pentru 2010 sa depaseasca 2.000.
"Acest trend este probabil sa continue pana vom avea un numar suficient de piloti proprii. Si in ritmul in care merg lucrurile, comparativ cu expansiunea industriei, banuiesc ca ne va lua patru, cinci ani", a afirmat presedintele executiv delegat al companiei Kingfisher, Sudhir Goyal, pentru IBNlive.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro