Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Radu Berceanu, s-a aratat multumit in ceea ce priveste extinderea autostrazilor din Romania. Conform declaratiilor acestuia, pana la sfarsitul acestui an, Romania va avea cu 20 de kilome

Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Radu Berceanu, s-a aratat multumit in ceea ce priveste extinderea autostrazilor din Romania. Conform declaratiilor acestuia, pana la sfarsitul acestui an, Romania va avea cu 20 de kilometri de autostrada in plus, pe tronsonul Fetesti-Cernavoda, de pe Autostrada Soarelui. Nemultumirile ministrului Transporturilor tin insa de incheierea negocierilor intre Metrorex si Alstom, care se prevad a fi nefavorabile pentru tara noastra, potrivit Rompres.

"Anul acesta vom avea o portiune de vreo 20 de kilometri, Fetesti-Cernavoda, care va fi gata pana la sfarsitul anului, pe ambele sensuri", a spus ministrul Radu Berceanu.
Ministrul Transporturilor a precizat ca anul viitor se vor construi inca 38 de kilometri de autostrada, pe Autostrada Transilvania, respectiv tronsoanele Campia Turzii-Cluj - 15 kilometri si Bors-Suplacu de Barcau - 10 kilometri. Un alt proiect MTCT este demararea constructiei autostrazii Bucuresti - Brasov, din primavara anului viitor, un proiect de 1,3 - 1,4 miliarde de euro si demararea unui parteneriat public-privat, a portiunii din coridorul IX, Ploiesti-Focsani.
"Eu sper sa intram pe ideea de concesiuni la anumite portuni de autostrada, pentru ca inseamna o scurtare a timpului de care vorbeam, pentru ca trei ani faci tot felul de lucruri si, dupa ce ai constructorul, mai construieste si el trei, patru, cinci ani, depinde. Bechtel o sa construiasca, pentru ca are o portiune foarte lunga, pana prin 2013. Sa speram ca o sa reusim acum sa gasim niste modalitati sa ne ducem la un 2012", a explicat Radu Berceanu.

Contractul dintre Metrorex Si Alstom dezavantajeaza statul roman
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca in contractul incheiat intre Metrorex si firma franceza Alstom, exista multe clauze, care dezavantajaza statul roman, dar ca au acceptat acest lucru pentru a da un semnal bun Frantei. "Este un contract rau, pe care il renegociem, ca sa zic asa. Nu am ajuns la nici un rezultat, de vreo trei saptamani. Deci, eu cand am ajuns ministru am avut o teama - si o am in continuare - ca intr-o buna zi se va opri metroul, ceea ce mi se va sparge mie in cap, indiferent daca am sau nu am vreo legatura cu toata problema, pentru ca eu sunt ministru acum", a declarat ministrul Transporturilor. Contractul dintre cele doua companii a fost incheiat in mai 2003 si are o valoare aproximativa de 240 milioane de euro. Radu Berceanu a explicat ca acest contract nu poate fi reziliat pentru ca ar costa foarte mult statul roman, iar noul pret al mentenantei este la un nivel destul de important, care nu se justifica. Reprezentantii Alstom sustin ca nu au mai fost platiti de 11 luni, iar in prezent asigura intretinerea a numai o treime din parcul rulant al Metrorex, ceea ce a determinat intarzieri in circulatia trenurilor. Parcul rulant al Metrorex numara 320 de vagoane.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.