Intr-o perioada in care turismul romanesc se zbate intre lipsa crunta a investitiilor si vremea potrivnica, exista totusi oameni ale caror afaceri in domeniu merg bine. Ce-i drept, dupa ce clientii s-au orientat spre destinatii din afara tarii, iar a

Intr-o perioada in care turismul romanesc se zbate intre lipsa crunta a investitiilor si vremea potrivnica, exista totusi oameni ale caror afaceri in domeniu merg bine. Ce-i drept, dupa ce clientii s-au orientat spre destinatii din afara tarii, iar afaceristii - fiind nevoiti sa raspunda cererii - isi recreeaza turistii dincolo de granitele Romaniei.
"Inca de la inceput am incercat sa impunem o regula care ne va reprezenta mereu: mentinerea echilibrului intre calitatea serviciilor oferite si pretul acestora", sustine Marius Ionescu, general manager al agentiei "Max 57 Turism". "Nimeni nu poate sa ofere hotel de cinci stele la pret de doua si mi se pare stupid sa promita", subliniaza patronul "Max 57 Turism"
Marius Ionescu a infiintat agentia in 2003, singur, cu un capital de 25.000 de euro. Nu a apelat niciodata la banci sau alt gen de imprumuturi. "Sunt adeptul principiului ca mai intai o afacere trebuie asezata pe baze solide, iar abia apoi trebuie demarate investitii si procesul de extindere", spune Ionescu.
Dar chiar si cu astfel de principii, patronul "Max 57 Turism" isi va extinde afacerile incepand de anul viitor, prin introducerea a doua curse charter pentru Grecia si Malta.

Turistii romani au prins gustul strainatatii

Potrivit lui Marius Ionescu, cea mai mare parte a turistilor romani care trec pragul agentiei sale prefera sejururile in strainatate, in deciziile lor cantarind mult faptul ca vor descoperi o noua tara, de cele mai mult ori total diferita de a noastra, dar mai ales preturile mai mici si serviciile de calitate de care se vor bucura acolo. "Una dintre ofertele noastre externe, care nu depaseste cu mult suma de 7 milioane lei vechi, include transport, transfer cu feribotul, cazare, aer conditionat, televizor si demipensiune, in timp ce in Romania banii respectivi abia daca "acopera" cazarea. In mod clar nu exista termen de comparatie", spune Ionescu. "Cu astfel de oferte, tot ce ne mai ramane de facut este sa le facem cunoscute, sa ajunga la public, iar din acest motiv, spre exemplu, jumatate din investitia pe care am facut-o pana acum in firma a mers catre tiparirea de pliante si afise", declara Marius Ionescu.

Capetele de sezon - cele mai avantajoase

Pentru marea majoritate a romanilor, cele mai avantajoase sunt "capetele de sezon", respectiv inceputul si sfarsitul perioadei de concedii, cand preturile sunt mai mici, iar locurile de petrecere a vacantelor nu sunt atat de aglomerate, spune Ionescu, aflat pe picior de plecare in Grecia, dar nu in vacanta asa cum s-ar putea intelege, ci pentru a stabili viitoarele destinatii ale romanilor pentru Craciunul si Revelionul 2007.
"Am fost in Grecia si anul trecut, cam in aceeasi perioada, dar nu cred ca am ajuns sa-mi scald mana in apa marii. Cred ca situatia se va repeta si acum, sau in cel mai bun caz o sa gasesc o dupa-amiaza libera, pentru a merge la plaja". In mod paradoxal, tocmai un manager de agentie de turism nu merge niciodata in concediu, desi i-am pus aceasta intrebare de mai multe ori si ma asteptam la destinatii exotice, care sa nu se afle in oferta firmei sale. Alaturi de circuite, vacante si sejururi de week-end in toate tarile din Europa, agentia "Max 57 Turism" mai ofera bilete de autocar (Spania, Italia, Elvetia, Germania, Franta, Austria, Olanda, Danemarca, Suedia, Norvegia), bilete de avion pentru toate destinatiile si toate companiile aeriene si cazari individuale in peste 20.000 de orase din intreaga lume.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.