stins la ore exacte, urmand un grafic prestabilit. Azi il aprind la 20.44", a spus mecanicul-lacatus in varsta de 58 de ani.

Tehnica de anii '50
Punctul de control al farului se afla la parterul unui bloc din apropiere, acolo unde mec
stins la ore exacte, urmand un grafic prestabilit. Azi il aprind la 20.44", a spus mecanicul-lacatus in varsta de 58 de ani.

Tehnica de anii '50
Punctul de control al farului se afla la parterul unui bloc din apropiere, acolo unde mecanicul are la dispozitie o miniuzina. Intr-o sala se gasesc doua motoare rusesti din anii '50, care se pornesc cu manivela, un cazan inalt cat camera, de unde provine apa care raceste motoarele si doua convertoare cilindrice. "Aici intru doar daca se opreste curentul, caz in care farul se repune in functiune cu manivela", a spus mecanicul. Intr-o alta camera troneaza doua panouri din aceeasi era cu motorul. "Astea sunt radiofarurile, dintre care doar unul mai functioneaza", a explicat Gheorghe Marasescu. Simtind ceata lasata in urma de conceptele familiare lui, mecanicul a detaliat: "Farul functioneaza atat pe baza unui cod luminos, cat si a unor semnale radio. Acestea permit navelor sa deduca coordonatele portului". Potrivit lui Gheorghe Marasescu, orice far are un cod unic. "Farul de fata emite doua sclipiri de durate diferite, la intervale diferite. Prima sclipire este de 0,2 secunde, dupa care urmeaza un intuneric de 6,6 secunde.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.