ANRC a lansat ieri un proiect de decizie prin care furnizorii de servicii de telefonie si Internet vor avea obligatia de a informa publicul cu privire la conditiile in care li se furnizeaza respectivele servicii, se precizeaza intr-un comunicat al institutiei.
In plus furnizorii vor trebui sa puna la dispozitia abonatilor facturi detaliate ce vor contine un set minim de informatii.
In conformitate cu proiectul de decizie emis de ANRC utilizatorii finali vor primi minimul de informatii atat prin intermediul mijloacelor proprii ale fiecarui furnizor de servicii cat si prin intermediul ANRC.
Un plus de informatii se va putea obtine consultand online "Ghidul Utilizatorului" prin intermediul caruia se va putea asigura publicarea ofertelor comerciale ale furnizorilor de servicii de telefonie fixa si mobila cat si a celor ce asigura conectarea la Internet.
De asemenea pagina web va afisa informatii de interes general prin care se vor comunica abonatilor drepturile si obligatiile de care dispun, modul in care li se pot solutiona reclamatiile precum si criteriile de care trebuie sa tina cont in momentul achizitionarii de servicii de comunicatie electronice.
Un plus de obligatii pentru furnizorii de servicii specifice
ANRC se declara preocupata in mod constant de protejarea drepturilor utilizatorilor finali, acest proiect putand fi considerat in opinia institutiei drept un "cod de buna conduita a furnizorilor in relatia cu utilizatorii finali".
"Prin transparentizarea si uniformizarea informatiilor despre servicii si tarife, utilizatorii vor putea alege in cunostinta de cauza ofertele care le satisfac cel mai bine nevoile de comunicare," a declarat vicepresedintele ANRC, Alexandrina Hirtan.
Astfel, o consecinta a lansarii proiectului de decizie va fi ca fiecare oferta comerciala a unui furnizor de servicii de telefonie se vor mentiona in mod obligatoriu categoriile de servicii oferite, localitatile in care sunt disponibile serviciile, tarifele per minut/secunda oferite, clasele de tarife in functie de destinatie/reteaua apelata, facilitatile incluse in oferta respectiva, tarifele percepute pentru servicii suplimentare. Utilizatorii finali vor mai primi in factura detaliata, disponibila la cerere, informatii referitoare la perioada de tarifare, valoarea abonamentului lunar, gratuitatile de care dispune abonatul precum si numerele apelate, tariful perceput pentru fiecare convorbire, ora, data si durata convorbirilor.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro