Ca puterea de cumparare a romanilor s-a diminuat de la an la an este un fapt care se reflecta vizibil in imagine: cu un salariu minim pe economie de pana in 3,5 milioane de lei vechi, cei mai multi sunt constransi sa isi cumpere doar strictul necesar
Ca puterea de cumparare a romanilor s-a diminuat de la an la an este un fapt care se reflecta vizibil in imagine: cu un salariu minim pe economie de pana in 3,5 milioane de lei vechi, cei mai multi sunt constransi sa isi cumpere doar strictul necesar in materie de vestimentatie. Potrivit unui studiu Gfk, dat publicitatii la sfarsitul saptamanii trecute, 86% din romani cumpara haine atunci cand au neaparata nevoie. Lucrurile stau putin mai bine in cazul celor care castiga peste medie. "In cazul cumparatorului cu un venit mediu, aproximativ 12-18% din bugetul anual se duce pe haine", apreciaza Gabriel Moraru, directorul firmei de confectii Dinasty.

Moda batefirma
Studiul mentionat sustine ca repondentii romani au indicat dorinta de a fi in pas cu tendintele modei ca fiind cel mai putin popular motiv pentru care ar cumpara haine, in vreme ce peste jumatate s-ar lasa sedusi de marca acestora. Nu de aceeasi parere sunt si reprezentantii industriei confectiilor din tara noastra. "Nu cred ca peste jumatate din romani cumpara haine pentru marca lor. Romanii devin tot mai vestiti in afara mai degraba pentru faptul ca vor sa tina pasul cu moda. Cred ca, de fapt, pe primul loc cand vorbim despre criteriile alegerii vestimentatiei se afla tendinta de a fi la moda, si apoi marca", considera Maria Grapini, director general al Pasmatex Grup Timisoara. Atractia fata de marca trebuie abordata si in functie de cumparatori. Referindu-se la acest aspect, directorul Dinasty precizeaza: "Pe de o parte, avem cumparatori de marca, indiferent de realitatea ei, doar pentru nume.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.