Luni dimineata, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, s-a deplasat pe DN1 pentru a verifica stadiul de executie a lucrarilor la pasajul rutier de la Otopeni si cel de peste centura de nord a Capitalei, precum si tron

Luni dimineata, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, s-a deplasat pe DN1 pentru a verifica stadiul de executie a lucrarilor la pasajul rutier de la Otopeni si cel de peste centura de nord a Capitalei, precum si tronsonul de drum dintre ele. Firmele Astaldi si Alpine, insarcinate cu realizarea lucrarilor celor trei obiective vor fi penalizate din cauza calitatii ce lasa de dorit si a depasirii termenului limita, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Saptamana trecuta, Berceanu a afirmat ca penalizarile pentru firmele care depasesc termenele contractuale vor fi majorate semnificativ.

16 milioane de euro

"Intr-un fel e bine ca s-a dat drumul la circulatie, insa sunt foarte multe lucrari de proasta calitate. Cele care tin de proiectare, care nu au fost prevazute in proiectele initiale, vor fi refacute din fonduri de la stat, iar celalalte vor fi reparate pe banii constructorilor", a afirmat Radu Berceanu, in timpul vizitei efectuate.
Acesta a observat probleme de executie la nodurile rutiere de sub pasaje, la instalatiile de scurgere a apei, la trotuare si la trecerea la nivel a canalelor de pe sosea, precum si la racordarea defectuoasa a drumului care leaga podul din Otopeni si tronsonul dinspre Ploiesti.
Facand referire la valoarea lucrarilor ce a depasit 16 milioane de euro, Berceanu a declarat: "Cred ca la banii care s-au luat si tinand cont de conditiile in care suntem in 2006, nu este multumitor ceea ce s-a realizat".
Tuturor acestor proiecte le-au fost acordate extensii de timp pentru finalizare, iar traficul in aceste zone se desfasoara cu dificultate. Ministrul a acordat un ultimatum firmelor care se ocupa de realizarea lucrarilor in vederea rezolvarii problemelor sesizate. Nerezolvarea lor va duce la posibilitatea neacordarii altor lucrari in Romania celor doua companii Astaldi din Italia si Alpine din Austria.

Astaldi SpA Italia are dosarul patat

Astaldi este o companie cu lucrari ce ating ordinul sutelor de miliarde pe teritoriul Romaniei cu bani proveniti de la bugetul de stat. Contractele acordate in Romania dupa anii '90 filialei firmei italiene Italstrade (ulterior cumparate de Astaldi) s-au facut fara o verificare, in prealabil, a modului in care acestia si-au realizat lucrarile anterioare. Fostul director al firmei a fost arestat in 2002 pentru relatii cu mafia siciliana si pentru nerespectarea clauzelor stipulate in contractul de reabilitare a unui drum. Materialele folosite erau mult sub parametrii ceruti in norme, fapt ce nu permitea depasirea vitezei de 70 de km/h.

Astaldi, favorita Romaniei

Increderea de care se bucura firma italiana in randul autoritatilor romane i-a adus profituri substantiale. Potrivit managerilor filialei romanesti, Astaldi a avut de castigat in perioada 1990- 2004, 60 de milioane de euro. Desi majoritatea guvernelor staine care au lucrat cu firma Astaldi au decis rezilierea contractelor, Astaldi ramane favorita Romaniei. Pe mandatul lui Mitrea, firma a furnizat din contractele cu statul roman aproximativ 5% din profitul total al companiei. Societatea a castigat in 2003 licitatia pentru reabilitarea unei portiuni de 23 de km din DN 66, intre localitatile hunedorene Petrosani si Baru. Compania cu pricina a castigat si licitatia pentru unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura de dupa '90, constructia pasajului Basarab. Cu toate ca din cele 7 firme care au depus oferta pana la termenul stabilit, oferta celor de la Astaldi a fost inferioara atat sub raportul pretului cat si al timpului de excutie, contractul a fost acordat consortiului Astaldi SpA - FCC Constuccion SA. Termenul de finalizare promis este de 29 de luni, iar costurile se vor ridica la 396,3 milioane de lei, fara TVA.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.