Atunci cand realizatorii nu se pliau orbeste comandamentelor politice, care erau litera de lege, nu era deloc usor sa faci film in aproape jumatatea de secol de dinainte de decembrie '89. A simtit-o din propria-i experienta una din figurile cele mai
Atunci cand realizatorii nu se pliau orbeste comandamentelor politice, care erau litera de lege, nu era deloc usor sa faci film in aproape jumatatea de secol de dinainte de decembrie '89. A simtit-o din propria-i experienta una din figurile cele mai proeminente si originale ale cinematografiei romanesti, Malvina Ursianu, reprezentata de frunte in perimetrul acestei cinematografii a ceea ce se cheama filmul de autor, chiar daca din modestie evita un astfel de termen. Zece asemenea filme, incepand cu "Gioconda fara suras" (1968) ii puncteaza cariera, cea mai mare parte datand din perioada amintita, iar ultimele doua succedand acestei perioade.
Cu aceeasi modestie caracteristica, cea pentru care cinematograful a fost si este marea iubire a vietii sale a refuzat multa vreme sa vorbeasca despre adversitatile si interdictiile impuse demersului ei creator, despre eforturile si energia cheltuita pentru a ocoli capcanele ideologice intampinate la tot pasul.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.