Proiectoarele bi-xenon directionale, pilotate de un sistem de avertizare electronic, asigura o iluminare optima in curbe. De altfel, imediat ce soferul intra intr-un viraj, senzorii analizeaza bracajul rotilor prin pozitia volanului.
Pentru il

Proiectoarele bi-xenon directionale, pilotate de un sistem de avertizare electronic, asigura o iluminare optima in curbe. De altfel, imediat ce soferul intra intr-un viraj, senzorii analizeaza bracajul rotilor prin pozitia volanului.
Pentru iluminarea soselei in mod optim, proiectoarele pot pivota orizontal pe un unghi de aproximativ 15° (8° pentru proiectoarele exterioare in viraj si pana la 15° pentru proiectoare interioare in viraj).
Iluminand zone aflate cu precadere in intuneric, aceste proiectoare inteligente imbunatatesc vizibilitatea pe timp de noapte sau pe vreme proasta si permit vizualizarea profilului soselei, reperarea altor participanti la trafic si a eventualelor obstacole - un atu important in materie de siguranta.
In mod concret, proiectoarele bi-xenon directionale sunt alcatuite dintr-un modul eliptic, activ in pozitia <> si in pozitia de <>, precum si un proiector <> halogen cu suprafata complexa, care completeaza prestatia de <>, totalitatea acestora asigurand o vizibilitate de nivel foarte inalt.
Proiectoarele bi-xenon directionale asigura o iluminare optima in curbe.

Alerta, limitatorul si regulatorul de viteza

Fie ca este vorba despre sistemul de alerta in cazul unei viteze prea mari a limitatorului sau de regulatorul de viteza, Citroën pune la dispozitia clientilor sai numeroase echipamente, avand drept obiectiv imbunatatirea confortului la volan.
Acest sistem este activat sau dezactivat de catre sofer. Acesta determina, a priori, o viteza maxima pe care nu doreste sa o depaseasca. Odata ce aceasta viteza este atinsa, un semnal sonor este declansat pentru a alerta soferul. Regulatorul de viteza nu influenteaza in nici un caz viteza reala a vehiculului. Soferul ramane in continuare stapanul masinii si al condusului si semnalul sonor ramane o simpla avertizare. Acest dispozitiv este pus in functiune sau este deconectat in orice moment.
Ca si pentru celalalt dispozitiv, limitatorul de viteza este reglat initial de sofer, care determina astfel viteza pe care nu doreste sa o depaseasca.
Dar, spre deosebire de regulatorul de viteza, vehiculul nu poate depasi o viteza limita fixata in prealabil. Pedala de acceleratie devine inactiva daca soferul depaseste aceasta limita.
Totusi in caz de nevoie soferul poate accelera pana la capat de cursa, iar sistemul este dezactivat automat.
Veritabil instrument de confort, regulatorul de viteza permite pastrarea unei viteze constante pe care soferul a determinat-o fara a pastra o presiune constanta pe pedala de acceleratie.
Dupa o depasire voita a vitezei programate, vehiculul reia viteza initiala imediat ce presiunea nu mai este exercitata pe pedala de acceleratie. Trebuie notat faptul ca regulatorul de viteza nu poate fi utilizat decat pe autostrada, pe sosele nationale sau de alt tip, deoarece necesita o atentie activa in caz de nevoie a modificarii vitezei.
In caz de franare, regulatorul este dezactivat si soferul va trebui sa il activeze el insusi din nou. Limitatorul si regulatorul de viteza sunt elemente care asociaza confortul si siguranta la bordul vehiculului.

Alerta de presiune

Prezenta pe modelele C5 si C8, alerta la presiune scazuta in pneuri imbogateste dispozitivul de siguranta activa. Acest sistem masoara presiunea fiecareia dintre cele patru pneuri.
Fiecare roata este dotata cu un emitator cu un senzor de presiune care transmite informatii catre calculatorul central.
Atunci cand intr-unul dintre pneuri presiunea scade sub nivelul predefinit, soferul este avertizat imediat despre acest lucru printr-o informatie vizuala pe ecranul multifunctional odata cu o avertizare sonora (in cazul unui cauciuc spart aceste alerte sunt completate de aprinderea unui martor <>). Acest sistem permite astfel decelerarea unei eventuale presiuni scazute care ar putea dauna stabilitatii vehiculului si sigurantei pasagerilor.
Un plus de siguranta, controlul permanent si corectarile presiunii din pneuri pe care acest sistem le initiaza aduc o diminuare a zgomotelor de rulare, al consumului si al uzurii pneurilor.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.