Noile autobuze ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) marca Mercedes, achizitionate recent de Primaria Capitalei, nu raspund exigentelor calatorilor, care reclama in aceasta perioada caniculara lipsa aerului respirabil, informeaza Rompres.
Noile autobuze ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) marca Mercedes, achizitionate recent de Primaria Capitalei, nu raspund exigentelor calatorilor, care reclama in aceasta perioada caniculara lipsa aerului respirabil, informeaza Rompres. Directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a declarat ca aceste masini sunt proiectate la normele comunitatii europene si omologate in functie de acestea. Autobuzele au un sistem de climatizare cu o turboventilatie, dar acest lucru nu este sesizabil in conditii de supra aglomerare. Aron sustine ca, in autobuze climatizarea nu poate functiona la fel ca in alte spatii inchise, in conditiile in care usile se deschid permanent, in statii. "Afara este canicula, iar oamenii se asteapta sa gaseasca in aceste masini o climatizare ca in alte spatii inchise. Aceste lucru nu se poate intampla deoarece perioada de asteptare in statii este foarte mare, usile stau mult deschise, iar opririle sunt dese. Eficienta acestor masini s-ar putea vedea mai bine la trasee de transport mai lungi, cand statiile se afla la o distanta mai mare", a spus Aron. Directorul RATB a subliniat ca este interesat personal sa adapteze aceste autobuze la conditiile din Romania, unde numarul celor care folosesc mijloacele de transport in comun este mai mare decat in celelalte tari. In acest sens el a stabilit deja o intalnire cu fabricantul. O solutie pe care RATB o are in vedere este suplimentarea la orele de varf a numarului de autobuze. Primaria Capitalei a achizitionat 500 de autobuze Mercedes, tot lotul urmand sa ajunga in tara in anii 2006-2007, primele 400 in acest an, iar restul de 100 de autobuze anul viitor. (M.S.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.