arate "roadele": turistii, romani si straini, ocolesc statiunile romanesti.
Dupa ce mii de turisti scandinavi au renuntat, in primavara, la serviciile hotelurilor romanesti auditate de lanturi internationale de renume, a venit si randul romanilo
arate "roadele": turistii, romani si straini, ocolesc statiunile romanesti.
Dupa ce mii de turisti scandinavi au renuntat, in primavara, la serviciile hotelurilor romanesti auditate de lanturi internationale de renume, a venit si randul romanilor, vizitatorii cei mai fideli ai litoralului autohton, sa renunte la statiunile romanesti. Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronale din Turismul Romanesc (FPTR), ne-a declarat ca, in acest moment, pe litoral nu se afla decat maximum 30% din turistii aflati in vacanta in perioada similara a anului trecut. "Sezonul incepe mai prost pentru ca discutiile privind cine administreaza plajele i-au bulversat pe toti", spune Vasilescu. Situatia este mult mai proasta in ceea ce priveste turistii straini, care, si asa putini de obicei, tind sa devina o raritate, pe masura ce scandalul plajelor altereaza iremediabil imaginea Romaniei ca destinatie turistica peste hotare. Hotelurile, chiar afiliate la lanturi internationale, se confrunta cu anulari zilnice ale rezervarilor, dupa cum ne-a declarat Nicolae Moroianu, director general al Societatii Cocor S.A.

riteriu imposibil de atins, cu dedicatie
Hotelierii si agentiile de turism reclama faptul ca unitatile de cazare au ramas fara plaje, dupa ce, la licitatiile organizate in primavara acestui an, in caietul de sarcini au fost incluse criterii de selectie precum cifra de afaceri a solicitantului. Proprietarii de hoteluri sustin ca aici a fost cheia intregii afaceri, care a permis unor firme fara nicio legatura cu turismul, dar cu cifra de afaceri mare derulata din activitati profitabile, precum operatiunile portuare sau distributia de tutun, alcool si guma de mestecat, sa obtina suprafete imense de plaja. Fiind evident ca acestea au fost inchiriate in scop comercial, respectiv obtinerea de profit, este de asteptat ca un sezlong sau o umbreluta sa coste, in varf de sezon, peste 300.000 de lei pe zi. Deja in aceasta perioada, in care turistii sunt raritati pe litoral, un astfel de "echipament" costa, in Mamaia, circa 150.000 de lei, iar intrarea la o piscina amenajata 200.000 lei vechi de persoana pe zi. Oficialii MMGA spun ca accesul pe plajele inchiriate este liber oricui vrea sa-si intinda rogojina printre sezlonguri, dar ca nu pot impune operatorilor de plaja tarifele.

Plajele nedorite de nimeni, de inchiriat in plin sezon
MMGA a inaintat hotelierilor nemultumiti, care vor sa inchirieze plaje, solutia sa participe la licitatiile pentru plajele ramase neinchiriate, cu conditia sa se organizeze in asociatii cu personalitate juridica. Numai ca acest lucru presupune timp, iar sezonul de varf se apropie. "Nu au inteles exact fenomenul. Ce sa faca un hotelier care are 60-80 de camere, cu o plaja de 8.000 metri patrati?


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.