Cinci persoane au murit, cinci au fost ranite, iar una disparuta, ieri, in jurul pranzului, in urma unui accident naval. Acesta s-a produs in jurul orei 12.30, in dana 66 a Portului Constanta, unde o macara plutitoare era impinsa de un remorcher, Izv
Cinci persoane au murit, cinci au fost ranite, iar una disparuta, ieri, in jurul pranzului, in urma unui accident naval. Acesta s-a produs in jurul orei 12.30, in dana 66 a Portului Constanta, unde o macara plutitoare era impinsa de un remorcher, Izvorul Mare I, din dana 64 in dana 102. In momentul in care a ajuns in dreptul Podului fix nr. 2, specializat in incarcarea si descarcarea de minereu al societatii MinMetal, la care o echipa de muncitori efectua lucrari de reparatii, aceasta a acrosat bratul unei macarale fixe. Aproape instantaneu, podul de incarcare-descarcare minereu s-a prabusit peste macaraua plutitoare si peste remorcher, care s-au scufundat.
Imediat, la locul tragediei s-au deplasat mai multe autospeciale ale pompierilor si salvarii, dar si echipaje ale politiei, jandarmeriei, precum si reprezentanti ai autoritatilor navale. Avand in vedere amploarea tragediei, in port a sosit si Danut Culetu, prefectul judetului Constanta.
Pe mal au fost gasite doua persoane decedate, Cornel Constantin si Ionita Gheorghe, unul dintre ei aflandu-se chiar langa podul prabusit, iar celalalt sub niste vagoane cu minereu care se aflau sub pod. Alte doua persoane, Mircea Costea si Marian Nastasache, care se aflau pe remorcher au fost scoase din apa cu ajutorul scafandrilor. Cinci angajati ai MinMetal, Ion Pruna, Dan Stoica, Aurel Dancu, Gheorghe Raducanu si Mircea Pantelimon, care faceau reparatii pe podul fix, au fost mai norocosi si fie au sarit in apa, fie au cazut pe mal si au scapat cu viata. Ei au fost transportati cu mai multe ambulante la spital si se afla in afara oricarui pericol. Alti doi salariati din echipa de mecanici ce reparau macaraua, Eugen Smiticiuc si Stefan Nita, au ramas blocati in sala masini a podului fix de descarcare -incarcare minereu. In jurul orei 16.45, echipele de interventie au reusit sa aduca la suprafata cadavrul lui Eugen Smiticiuc, sansele ca celalalt barbat sa mai fie in viata sunt foarte mici. Zona a fost izolata cu baraje antipoluante, care actioneaza pentru limitarea poluarii provocate de scurgerea de combustibil din remorcherul scufundat. In zona a fost adusa si macaraua plutitoare Granit, de 100 de tone, cu care se va incerca eliberarea macaralei M682 de sub bratul podului. Acesta este cel mai grav accident de munca de pe platforma portuara, dupa cel din anul 2000, cand o explozie, care a avut loc la bordul petrolierului Anopolis, sub pavilion maltez, a condus la decesul a zece persoane. Se pare ca Podul 2 a mai avut probleme, el prabusindu-se in urma cu doi ani, dar atunci nu au existat victime. Pentru elucidarea situatiei s-a constituit o comisie din reprezentanti ai Procuraturii, ai Inspectoratului Teritorial pentru Protectia Muncii, ai autoritatilor navale, precum si ai Politiei. Traian Galca, capitanul remorcherului, care se face vinovat de acest accident, urmeaza sa fie anchetat.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.