Firma Amrom Automotive 2006, unde fostul viceguvernator al Bancii Nationale a Romaniei Vlad Soare este presedintele Consiliului de Administratie, intentioneaza sa preia activele si marca ARO, pentru a continua productia de autovehicule, a declarat pe
Firma Amrom Automotive 2006, unde fostul viceguvernator al Bancii Nationale a Romaniei Vlad Soare este presedintele Consiliului de Administratie, intentioneaza sa preia activele si marca ARO, pentru a continua productia de autovehicule, a declarat pentru Mediafax, Mihai Ciobanu, actionar al Amrom. Intentia de preluare a activelor a fost transmisa, deocamdata, creditorilor uzinei. Adunarea Generala a Creditorilor a aprobat, la 27 aprilie, raportul administratorului judiciar, care prevede intrarea uzinei din Campulung in faliment, o decizie finala urmand sa fie luata de instanta la 15 iunie. In cazul in care instanta va decide in acest sens, procedurile de faliment ar urma sa fie derulate de catre un lichidator numit inclusiv de catre creditori. Amrom este o firma nou-infiintata, fiind inregistrata in evidentele Ministerului Finantelor in urma cu doar o saptamana, la 23 mai 2006. Firma, cu sediul in Campulung, judetul Arges, intentioneaza sa preia echipamentele si marca Aro, pentru a continua productia de autovehicule. Actionarii Amrom sunt, potrivit sursei citate, SIF Oltenia, cu 50% din actiuni, SIF Moldova, cu 25% din titluri, restul titlurilor fiind impartite de mai multe persoane fizice, printre care reprezentantii sindicatului ARO, fosti si actuali salariati ai companiei. SIF Oltenia detine actiuni si la uzina ARO, un pachet reprezentand 19,53% din capitalul social, alaturi de firma americana Cross Lander - actionarul majoritar, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului -17,47% si alti actionari - 6,3%. "Pe langa activele compuse din unelte, masini si hale, vrem sa preluam si marca de fabricatie, astfel incat sa putem produce automobile marca ARO si piese de schimb", a afirmat Ciobanu, fost director general al uzinei din Campulung. El sustine ca Amrom nu va intermedia preluarea activelor Aro in favoarea unei alte firme, ci si-a propus un plan propriu de productie care prevede realizarea, pana la sfarsitul acestui an, a unui lot de pana la 1200 de automobile, cu aproximativ 700 de angajati. Ulterior, fluxul de productie ar urma sa creasca la 1.000 de masini lunar, cu circa 3.500 de salariati. Amrom ar urma sa investeasca, in primul an de la preluarea activelor ARO, o suma de 50 milioane dolari drept capital de lucru si investitii in tehnologie, finantarea fiind asigurata din surse proprii in poportie de 25% si credite externe, sustine sursa citata. ARO se afla intr-o situatie financiara dificila, Cross Lander, care a preluat in 2003 pachetul majoritar de actiuni, fiind actionata in instanta de catre statul roman pentru nerespectarea angajamentelor de investitii din contractul de privatizare. (A.G.C.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.