Revista editata de Fundatia Nationala pentru Stiinta si Arta si condusa de Eugen Simion a ajuns la numarul dublu 1-2 (219-220) pe 2006. "Caiete Critice" are un sumar bogat, de la "Iubirile si disperarile lui Cioran" (articol semnat de directorul pub
Revista editata de Fundatia Nationala pentru Stiinta si Arta si condusa de Eugen Simion a ajuns la numarul dublu 1-2 (219-220) pe 2006. "Caiete Critice" are un sumar bogat, de la "Iubirile si disperarile lui Cioran" (articol semnat de directorul publicatiei) si pana la despartirea de un mare regizor "romano-francez" (dupa cum il numeste Calin Caliman), Henri Colpi. Mai semnalam: insemnarile lui Alain Plantey despre Charles de Gaulle, "geneza latenta" a Cronicii de Familie a lui Petru Dumitriu (semneaza Oana Soare), un interviu cu Alex Stefanescu despre recenta sa "Istorie", sau pagini de jurnal - Ioana Marzescu. Grigore Traian Pop se ocupa de "romane ale periferiei imperiale", Ioan Lacusta si a sa "Alandala" acopera domeniul literaturii subiective, iar Cristina Deutsch se opreste la compartimentul universal, cu "simbolistica animalelor in povestirea huaben". Este amintit centenarul Nicolas Georgescu - Roegen si avem un bun articol despre globalizare semnat de Vasile Bardan. La sectiunea arta si spectacole sa notam excelentul eseu al Danei Duma despre "trei genii rivale": Lorca, Bunuel, Dali. Principalul subiect al acestui numar din "Caiete" il reprezinta ancheta la care raspund caietisti mai vechi si mai noi. Dilemele - "Care este conditia cronicii literare in epoca internetului? Mai merita sa faci cronica literara?" Se "justifica" aceeasi Oana Soare (Transformarea actului critic in act creator?), Bogdan Popescu (Procesorul si Cerneala Pelikan) si subsemnatul - care ramane la aceeasi parere exprimata acum cateva luni si aparuta in revista putin in decalaj cu luna in care ne aflam: "Ca sa mai fie ascultat, cronicarul trebuie sa se reinventeze". Adica, intr-o lume si asa haotica e necesar ca orice critic sa se priceapa nu doar la literatura, ci si la muzica, film, teatru, dans, pictura, reality show, politica, religie etc, incercand sa conecteze intre ele aceste domenii - oricum interactive - in ceea ce ar fi mai mult un act cultural polivalent, multifunctional, al unui om pluricultural, ancorat in realitati de care depinde. Parerile pro si contra necesitatii continuarii activitatii unui critic/ cronicar literar vor fi expuse, probabil, si in alte numere ale "Caietelor". Revista de fata a fost ilustrata cu lucrari ale artistilor plastici Ovidiu si Sultana Maitec.

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana