O parte din apelurile initiate ieri de clientii unor operatori de telefonie mobila catre serviciul de urgenta 112 nu au ajuns la destinatie, cauza fiind problemele aparute in reteaua RomTelecom, a declarat pentru Mediafax directorul general al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), Marcel Opris. "Pentru aproximativ o ora, clientii unor operatori de telefonie mobila au fost in imposibilitatea sa apeleze serviciul 112. Situatia a fost generata de problemele aparute in reteaua operatorului RomTelecom. Toti operatorii de telefonie fixa si mobila isi ruteaza apelurile catre 112 prin reteaua companiei RomTelecom", a explicat Opris. Sistemul unic de apeluri telefonice 112 pentru situatii de urgenta este operat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale. RomTelecom a anuntat ieri dupa amiaza ca se confrunta cu o problema majora a retelei, iar specialistii IT ai operatorului si expertii furnizorilor de echipamente incearca sa identifice o solutie. "Se pare ca atat sistemul principal, cat si cel de rezerva (back-up) au fost afectate, situatie fara precedent si fara o explicatie", au declarat reprezentantii operatorului. Problemele au fost insa rezolvate. RomTelecom este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata telefoniei fixe, cu circa patru milioane de linii in exploatare. (G.M)