Multe statiuni turistice, cum ar fi Poiana Brasov, Predeal si Bran, risca sa ramana fara statutul de "Statiune Turistica" in momentul aderarii Romaniei la UE. Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), acest lucru este posibil deoar
Multe statiuni turistice, cum ar fi Poiana Brasov, Predeal si Bran, risca sa ramana fara statutul de "Statiune Turistica" in momentul aderarii Romaniei la UE. Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), acest lucru este posibil deoarece respectivele localitati nu indeplinesc o parte dintre normele europene, precum buna functionare a sistemului de canalizare. Criteriile europene stabilite in domeniul turismului, pe care Romania va trebui sa le respecte incepand cu momentul aderarii la UE, obliga statiunile turistice sa dispuna, printre altele, de un sistem eficient de canalizare. "Autoritatile locale, impreuna cu mediul privat de afaceri, trebuie sa depuna un efort comun astfel incat structurile de prestatori sa faca investitii pentru a fi compatibile cu cerintele europene. In momentul in care conditiile de acordare a unui astfel de statut vor tine seama de contextul international, selectia acestor statiuni se va face de la sine", a declarat presedintele Asociatiei, Gheorghe Fodoreanu. In categoria statiunilor turistice care ar putea ramane fara atestat se afla si Poiana Brasov, unde primarul orasului Brasov, George Scripcaru, a decis sa sisteze orice lucrare de constructie pana cand sistemul de canalizare va fi imbunatatit. Potrivit Mediafax, o problema similara se inregistreaza in statiunea Bran, unde nu exista un sistem central de canalizare si doar 10% dintre cele 150 de pensiuni au montate microstatii de epurare a apei. "Toate marile statiuni turistice din tara, unde s-a construit mult si fara respectarea normelor tehnice, au mari deficiente in privinta canalizarii si nu respecta recomandarile UE in domeniu", afirma Alin Burcea, directorul unei mari agentii de turism. In Romania exista 82 de localitati care au fost declarate drept statiuni turistice de interes national sau local. Prin acest statut, autoritatile locale respective beneficiaza de o serie de avantaje, precum dreptul de a colecta la bugetul local taxa de statiune si de a utiliza fonduri europene.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.