Veniturile totale ale companiei Omnilogic au ajuns anul trecut la 162,3 milioane de dolari, fiind mai mari cu 35 la suta fata de 2004. Aproximativ 112 milioane dolari provin exclusiv din vanzari in moneda nationala (distributie traditionala IT&C de hardware si software), restul provenind din proiectele locale sau regionale, finantate si realizate impreuna cu partenerii externi.
Aprecierea monedei nationale in 2005 a fost favorabila afacerilor IT&C pe piata nationala, intrucat marea majoritate a componentelor si produselor din piata sunt importate, iar vanzarile locale in RON au generat mai multi dolari sau euro pentru platile catre furnizorii straini.
Rentabilitatea s-a triplat comparativ cu 2004
In 2005, zona de distributie cu valoare adaugata, cel putin cea vizata de Omnilogic, a crescut semnificativ din punct de vedere al rentabilitatii, comparativ cu 2004. Analiza verticalelor de business adresate de Omnilogic a subliniat ca peste 83 la suta din cifra de afaceri a fost realizata din vanzari indirecte de produse si servicii cu valoare adaugata prin reteaua proprie de parteneri, vizand preponderent afacerile mici si mijlocii. Restul de procente provine din vanzari directe in sectorul financiar-bancar, respectiv din sectorul operatorilor de comunicatii si al administratiei publice. Pe de alta parte, piata romaneasca nu a crescut in mod spectaculos. Piata traditionala IT&C nu a depasit substantial 600-650 milioane dolari, daca se scad produsele si serviciile specifice de telefonie.
Comparativ cu media pietei, atat pentru Omnilogic, cat si pentru partenerii sai, cresterea a fost considerabil mai mare si mai rapida, in principal datorita faptului ca aceste companii preiau progresiv o cota de piata care a apartinut unor companii concurente mai putin competitive. "Credem ca suntem martorii inceputului unei faze rapide de consolidare a pietei traditionale IT&C din Romania. Cu siguranta, in urmatorii doi ani, care vor fi marcati de integrarea noastra in UE, o parte din actorii specializati fie vor iesi de pe piata, fie se vor reorienta catre alte zone de afaceri, altele decat zonele traditionale IT&C", a declarat Gabriel Marin, Managing Director la Omnilogic.
Infiintata la sfarsitul anului 1992, Omnilogic a devenit rapid liderul pietei romanesti IT&C. Compania a initiat si a consolidat parteneriate strategice cu producatori de varf din domeniul IT&C (IBM, HP, Dell, SUN Microsystems, Cisco, Nortel, Ericsson, Harris, SMC, RAD DataCom, Novell, Corel etc). Totodata, Omnilogic a fost implicata direct sau indirect in majoritatea proiectelor de infrastructura IT&C nationale si regionale, atat in sectorul privat, cat si in cel public.
IBM, Hewlett-Packard, Cisco, Dell, SUN, Nortel Networks, Lexmark, Xerox, etc, sunt furnizorii de la care provin peste 90% din structura de vanzari, din perspectiva liniilor de produse. Astfel, ca pondere in cadrul intregii structuri de vanzari de produse, IBM este pe locul intai, cu vanzari de aproximativ 38 milioane dolari, urmata de Hewlett-Packard si Cisco Systems.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Premieră pentru Revolut: Lansează refinanțarea creditelor
Sursa: futurebanking.ro
-
Psihologii dezvăluie cele 15 calități pe care femeile le caută în bărbații cu...
Sursa: kudika.ro
-
Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei: Nu îmi pun...
Sursa: wall-street.ro