Renault a castigat primele doua curse ale circuitului, monoposturile Ferrari se comporta mult mai bine decat anul trecut iar ambitia tanarului Rosberg ar putea readuce team-ul Williams printre echipele de top. Se anunta o cursa incinsa si la propri

Renault a castigat primele doua curse ale circuitului, monoposturile Ferrari se comporta mult mai bine decat anul trecut iar ambitia tanarului Rosberg ar putea readuce team-ul Williams printre echipele de top. Se anunta o cursa incinsa si la propriu, si la figurat, mai ales ca termometrele arata acum in Australia peste 35 de grade Celsius, desi este toamna. Unii specialisti apreciaza ca Scuderia este favorita, motoarele si anvelopele folosite de echipa italiana fiind mai "adaptabile" la conditiile din Melbourne.

Cursa in... parc

Circuitul de la Melbourne este continut intr-un parc, cu un desen lin si regulat, fara nici un viraj de 90 de grade care sa opreasca din viteza. Sensul este cel orar in jurul lacului, iar peisajul este unul care iti taie respiratia. Tuturor pilotilor le place sa concureze aici. Melbourne a intrat in Marele Circ in 1992 cand Gerhard Berger a trecut primul linia de sosire. Marele Premiu al Australiei a gazduit in 1998 una dintre cele mai contestate curse din istoria Formulei 1, o cursa care a fost castigata in urma unei intelegeri la standuri. Pasionatii sportului rege ar putea denumi acea cursa un "blat". In Formula1 astfel de lucruri se intampla din pacate destul de des. Inca o data David Coulthard parea gata sa castige, dupa ce coechipierul sau, Mika Hakkinen, a pierdut foarte mult timp la standuri. Afland de situatia delicata a finlandezului, David a incetinit pentru a-l lasa pe Mika sa treaca, onorand astfel intelegerea facuta intre cei doi inainte de cursa. Marele Premiu al Australiei a fost marcat de moartea tragica a unui comisar de cursa dupa o coliziune intre pilotul echipei BAR, Jacques Villeneuve, si cel al echipei Williams, Ralf Schumacher. Fiind la inceputul sezonului, cursa aceasta este cunoscuta ca si rampa de lansare pentru multi piloti.

Ce cred pilotii despre Melbourne

Fernando Alonso: "Faptul ca avem de-a face cu un circuit stradal inseamna ca traficul lasa ceva urme pe pista, iar daca ploua trebuie sa fii foarte atent pentru ca acele zone sunt extrem de alunecoase, iar asta poate face din acest circuit unul destul de complex. Este, de asemenea, destul de accidentat si este nevoie de mult timp ca pista sa se curete pe parcursul week-end-ului. Un Mare Premiu dificil".
Giancarlo Fisichella: "Am un sentiment minunat pe acest circuit, am castigat aici anul trecut, si sper sa fac acelasi lucru iarasi! Aceasta este ultima etapa inainte de trecerea in Europa si este foarte important sa castigi multe puncte la inceputul sezonului. Cred ca echipa noastra va fi foarte competitiva in Australia, iar eu tintesc victoria".
Michael Schumacher: "De-abia astept aceasta cursa! Ferrari este iarasi o echipa competitiva, iar ceilalti sunt nevoiti sa ne ia in seama. Este un sentiment minunat si cu siguranta este mai mult decat ne-am fi putut astepta dupa sezonul trecut. Ca un circuit alcatuit din drumuri publice, Albert Park este plin de imagini interesante si destul de distractiv de pilotat".

Castigatorii anteriori:

- 2005: G. Fisichella (Renault)
- 2004: M. Schumacher (Ferrari)
- 2003: D. Coulthard (McLaren)
- 2002: M. Schumacher (Ferrari)
- 2001: M. Schumacher (Ferrari)
- 2000: M. Schumacher (Ferrari)
- 1999: E. Irvine (Ferrari)
- 1998: M. Hakkinen (McLaren)
- 1997: D. Coulthard (McLaren)
- 1996: D. Hill (Williams)
- 1995 : D. Hill (Williams)
- 1994: N. Mansell (Williams)
- 1993: A. Senna (McLaren)
- 1992: G. Berger (McLaren)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.