Oamenii de stiinta de la Universitatea britanica Coventry au gasit solutia ideala pentru reducerea poluarii si zgomotului produs de masini... Microcab este o aparitie inedita in domeniul automobilelor. John Jostins, lectorul care a creat masina
Oamenii de stiinta de la Universitatea britanica Coventry au gasit solutia ideala pentru reducerea poluarii si zgomotului produs de masini...


Microcab este o aparitie inedita in domeniul automobilelor. John Jostins, lectorul care a creat masina, a afirmat, inca de la bun inceput, ca ""Microcab este o masina ecologica"".
Microcab este un autovehicul foarte usor si silentios, cu o viteza maxima de 45 de kilometri pe ora, creat initial pentru companiile de taximetre din orase. Motorul isi primeste energia prin reactia oxigenului cu hidrogenul, intr-o celula de combustibil. Microcab poate transporta pana la patru oameni, intre care o persoana in scaun cu rotile.
SISTEM MODERN. ""Celula de combustibil e un aparat destul de interesant, deoarece nu are parti ce se misca"", a declarat Jostins pentru British Satellite News. ""Nu genereaza energie prin miscare precum un motor traditional. Sistemul e bazat pe o reactie biochimica, iar rezultatul este emisia de electricitate care pune in functiune masina, si apa sub forma de vapori"", a conchis lectorul.
Sistemul de propulsie face masina mult mai ecologica decat cele bazate pe combustie interna si, luand in calcul dimensiunile reduse, Microcab devine ideala pentru orasele tot mai congestionate. Masina poate circula peste 160 de kilometri cu un rezervor de hidrogen, iar comparativ cu masinile electrice nu trebuie sa poarte o multime de baterii greoaie.
SIGURANTA. Microcab poate parea destul de conventionala la suprafata, dar in interior este foarte inovatoare. Materialele de constructie moderne ii confera o greutate de numai 350 de kilograme, de aproape cinci ori mai putin fata de autovehiculele obisnuite. In ciuda faptului ca functioneaza cu hidrogen, este foarte sigura. ""Toata lumea intreaba de pericolul transportului unui gaz precum hidrogenul. Oamenii se gandesc la baloane, la aeronavele care au luat foc si asa mai departe. Noi comprimam insa gazul, astfel ca presiunea facuta asupra masinii e destul de mare: 350 bar"", a spus Jostins.
ALIMENTAREA. Numarul mic de statii de alimentare este un argument impotriva reusitei proiectului Microcab. Exista doar cateva statii in Marea Britanie. Una dintre ele, ce merita remarcata, ofera combustibil autobuzelor bazate pe celule de combustibil in Londra. Dar in California si alte parti ale Americii, Germania si Japonia, ele apar in zone tot mai apropiate si poti sa te aprovizionezi cu hidrogen. Jostins este optimist si sigur ca aceasta problema va fi eliminata cu timpul. ""Cu sperietura pe care o aduc lipsa resurselor si cresterea preturilor la petrol, intrebarea e doar cand, si nu daca, avem nevoie sa gasim combustibili alternativi"", a opinat profesorul.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.