O analiza efectuata pe ultimele 9 luni de activitate arata o crestere semnificativa atat a interesului companiilor pentru dezvoltarea de strategii de comunicare bazate pe web cat si a interesului general al publicului.
Urmand tendinta generala

O analiza efectuata pe ultimele 9 luni de activitate arata o crestere semnificativa atat a interesului companiilor pentru dezvoltarea de strategii de comunicare bazate pe web cat si a interesului general al publicului.
Urmand tendinta generala a pietei romanesti de comunicare online, companiile s-au orientat catre dezvoltarea de identitati in mediile interactive, constientizand potentialul acestora si beneficiile evidente ale unei comunicari eficiente si directionate. Odata cu dezvoltarea pietei, nevoile companiilor se indreapta catre zone specializate si bine definite, atentia acestora incepand sa se indrepte treptat de la volumul traficului catre calitatea si fidelizarea vizitatorilor.

Numarul de vizitatori unici a depaSit 1 milion
Studiul realizat pe baza unui top al primelor 20 de domenii de nisa pe parcursul ultimelor 9 luni arata ca numarul vizitatorilor unici a crescut cu peste 600%, trecand de cifra de 1.000.000. Cresterea a fost generata de investitia sustinuta in serviciile post implementare (optimizare, cross promotion, distributie de newsletter etc.), website-ul devenind unul din canalele de comunicare preferate in strategiile de marketing ale clientilor.
Studiul arata ca perioada monitorizata a inregistrat o crestere a ratei de fidelizare a vizitatorilor, numarul utilizatorilor inregistrati in principalele baze de date a crescut in ultimele 9 luni cu 610%, de la 9.000 la peste 55.000. Principalele calitati ale acestor grupuri de utilizatori sunt segmentarea pe domenii specifice de interes si crearea unor comunitati virtuale (persoane active din target urban, 18-30 de ani, persoane care activeaza in domeniul mass-media, marketing si comunicarii).

Secretul succesului: diversificarea serviciilor online
Daca pentru intervalul 2003-2005 ritmul de crestere al site-urilor era de circa 2,5 ori pe an, pentru 2006 se estimeaza o crestere de circa 5,2 ori fata de perioada de referinta. Aceste rezultate vin sa sublinieze o data in plus interesul in continua crestere al companiilor romanesti inspre prezenta online. De asemenea, piata de servicii online cunoaste o dezvoltare accelerata, prin introducerea unei palete din ce in ce mai largi de oferte, ce merg de la e-banking sau e-commerce pana la servicii de consultanta sau comunicare. Conceptul cheie este integrarea, fie ca e vorba de telefonie mobila si internet (participarea la promotii online prin intermediul SMS-ului), televiziune si internet (pe baza video streaming), fie ca e vorba de integrarea aplicatiilor de business din back office cu tehnologia internet, oferind mobilitate si flexibilitate ce revolutioneaza modalitatile de management ale prezentului.

Comunicarea interactiva Si publicitatea sunt profitabile
Cresterea incasarilor din publicitate este o consecinta fireasca a cresterii atat a numarului de netizeni (Romania numarand in prezent aproximativ 5 milioane utilizatori Internet, adica 1,8% din netizenii din Europa), cat si a infrastructurii Internetului in Romania. La acestea se mai mai adauga si cresterea calitatii site-urilor web din Romania prin investitiile in furnizarea de content de valoare pentru utilizatorii romani. Cele mai recente cifre date publicitati sunt mai mult decat incurajatoare cea mai mare crestere a unui canal media din intreaga Europa este publicitatea online din Romania. Procentul de 75% in crestere in 2005 fata de 2004 a Internet advertisingului in Romania, potrivit previziunilor specialistilor, surclaseaza toate celelalte rate de crestere din domeniul publicitatii la nivel european.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.