Intreprinderile mici si mijlocii vor putea garanta imprumuturile la Banca Transilvania cu cecuri si bilete la ordin, depuse la banca, au declarat ieri reprezentantii institutiei. Creditul este destinat tuturor IMM-urilor care functioneaza de cel puti

Intreprinderile mici si mijlocii vor putea garanta imprumuturile la Banca Transilvania cu cecuri si bilete la ordin, depuse la banca, au declarat ieri reprezentantii institutiei. Creditul este destinat tuturor IMM-urilor care functioneaza de cel putin un an, au o evolutie pozitiva a cifrei de afaceri si inregistreaza profit in exploatare. "Firmele isi pot acoperi astfel varfurile de plati sau orice alte cheltuieli pentru activitati curente, fara alte garantii", a spus, intr-o conferinta de presa, directorul general adjunct al Bancii Transilvania, Ionut Patrahau. Valoarea maxima a creditului acordat unei firme este de 35.000 de lei (aproximativ 10.000 de euro), dar nu poate depasi cifra de afaceri lunara a companiei. Creditul se acorda pe o perioada de cel mult 12 luni, iar dobanda perceputa este de 15%. Produsul sconteaza cecuri si bilete la ordin, care au scadenta de 60 de zile.

Conditii pentru creditare

Firmele care solicita acest tip de credit nu trebuie sa aiba interdictie de a emite cecuri bancare sau sa apara inscrise la Centrala Incidentelor de Plati de mai mult de trei ori in ultimele sase luni. "Scontarea este un produs oferit mai ales firmelor mici, care doresc sa creasca. Cu acest produs, ne adresam firmelor care lucreaza cu bilete la ordin si cecuri si vrem sa atragem o parte din patura inferioara a IMM-urilor", a mai spus Patrahau. El a precizat ca IMM-urile au fost segmentul care a contribuit cel mai mult la cresterea activelor bancii in 2005. Valoarea creditelor acordate pentru IMM-uri de catre Banca Transilvania in 2005 a fost de peste 2.000 miliarde de lei vechi. Produsul lansat ieri de Banca Transilvania este cel de-al cincilea destinat exclusiv IMM-urilor. Banca detine o retea de 25 de sucursale si are, potrivit propriilor date, o cota de piata de 3,9%. Prin lansarea acestui produs, Banca Transilvania sconteaza pe o crestere a numarului de clienti.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.