Interesul pentru produse de lux inseamna profituri mari pentru industria modei de la Paris, chiar daca rata mare a somajului si cresterea economica modesta ii fac pe consumatorii europeni mai chibzuiti, transmite Reuters. Designerul japonez Yohji Yam
Interesul pentru produse de lux inseamna profituri mari pentru industria modei de la Paris, chiar daca rata mare a somajului si cresterea economica modesta ii fac pe consumatorii europeni mai chibzuiti, transmite Reuters. Designerul japonez Yohji Yamamoto a dat startul unei saptamani pline de show-uri stralucitoare, in care vor fi prezentate colectiile de toamna-iarna, cu o parada in care si-a imbracat modelele in haine barbatesti, largi, si cu paltoane, aruncate ca niste paturi pe umerii manechinelor. "Ascunderea corpului este un gest misterios si sexi. Nu e ca lucrurile acelea ieftine si minuscule", a declarat creatorul dupa spectacol. Paradele de moda sunt o afecere costisitoare pentru casele de moda dar sunt evenimente publicitare foarte importante, companiile sperad sa atraga astfel atentia clientilor nu numai asupra hainelor, dar si asupra brandurilor si a accesoriilor precum posetele si parfumurile. In acest sezon casele de moda vor cheltui milioane de dolari pe cadouri si pe inchirierea unor locatii exclusiviste, cum ar fi Grand Palais, pentru spectacolele lor. Analistii spun ca marile case de moda din Paris au avut un an bun, multumita clasei de mijloc din state precum SUA, China si Japonia, care cheltuieste tot mai mult pe produse de lux. Chiar si consumatorii mai economi, care tin evidente stricte ale cheltuielilor, pot fi tentati de bunurile scumpe. "Exista consumatori care merg de obicei la magzine cu discount, pentru ca apoi sa poata cumpara produse scumpe, precum bijuterii sau produse de marochinarie", semnaleaza un analist din industrie. PPR, cel mai mare retailer european de produse de lux si detinatorul brandului Gucci, a anuntat ca vanzarile de produse de lux au crescut cu 13,4% in ultimul trimestru al anului trecut. De asemenea, bunurile care promoveaza eleganta se vand bine, parfumurile si cosmeticele frantuzesti atingand vanzari record in 2005, in ciuda unui an economic dificil.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.