Primul an de transformare a raliurilor incepe, in mod traditional, cu Raliul Monte Carlo. A 74-a editie a clasicului monegasc va avea loc intre 20-22 ianuarie, iar schimbarile dorite de FIA nu au ocolit nici aceasta etapa.
Sezonul 2006 se va d

Primul an de transformare a raliurilor incepe, in mod traditional, cu Raliul Monte Carlo. A 74-a editie a clasicului monegasc va avea loc intre 20-22 ianuarie, iar schimbarile dorite de FIA nu au ocolit nici aceasta etapa.
Sezonul 2006 se va derula din ianuarie si pana in decembrie, cu doua luni de pauza (iunie si iulie), prefigurand astfel schimbarea calendarului din 2007. Calendarul cuprinde 16 etape din care 8 vor conta pentru P WRC si 9 pentru J WRC (Argentina fiind etapa comuna). Titlul constructorilor va fi disputat de 6 echipe, impartite in categoriile M1 si M2.
Prima dintre ele cuprinde echipele oficiale, care pot utiliza automobile ce respecta specificatiile regulamentului tehnic 2006 si a caror prim pilot trebuie sa efectueze toate etapele si sa fie nominalizat inainte de inceperea sezonului.
In acest an vor concura 3 asemenea echipe: Kronos Total Citroën (Sebastien Loeb), BP Ford World Rally Team (Marcus Gronholm) si Subaru World Rally Team (Petter Solberg).
In categoria M2 se afla echipele private (mai bine spus semiprivate) care trebuie sa efectueze intre 10 si 16 etape si care pot utiliza automobile cu specificatia 2005 sau mai vechi. Diferenta tehnica dintre cele doua categorii este ca regulamentul 2006 interzice diferentialele electronice fata si spate, racirea motorului cu injectie de apa si racirea cu apa a intercoolerului.
In "grupul" M2 se afla OMV Peugeot Norvegia (cu Manfred Stohl nominalizat la toate etapele), Red Bull Skoda Team si Stobart VK M-Sport Ford Rally Team, ele fiind obligate sa-si anunte pilotii doar la inscrierea in fiecare etapa.

Calvarul mecanicilor: doua raliuri cu aceleasi parti tehnice

O alta schimbare tehnica o reprezinta utilizarea acelorasi parti tehnice la doua raliuri consecutive. Daca in 2005 acest lucru a privit numai motoarele, acum echipele vor trebui sa respecte aceeasi regula in ce priveste sasiu si transmisia. La Monte Carlo si in Suedia echipele vor trebui sa foloseasca acelasi motor si acelasi sasiu. In plus, pentru a avea consistenta in aplicarea regulamentului Nazir Hoosein va fi presedintele Colegiului Comisarilor Sportivi pe intreaga durata a sezonului.
Nici celelalte categorii nu au scapat de modificari. Atat in PWRC, cat si la Juniori concurentul poate sa fie o companie sau o federatie, pentru a da posibilitatea inlocuirii pilotilor.
De asemenea, masinile participante in ambele categorii s-au diversificat. Astfel, la JWRC sunt admise si automobilele de grupa N cu motor de 2 litri (nu 1600 cc), dar cu 2 roti motrice, cat si alte automobile de grupa A sub 1600 cc. La PWRC in 2006 automobilele Super 2000 vor putea lua startul, dar nu sunt eligibile pentru puncte in campionat.

Romani, la Monte Carlo

Aflat la a 74-a editie Rallye Automobile Monte Carlo a iesit in acest an "psihoza" limitarii concurentilor acceptand la start automobilele de grupa N in dauna celor de 1600 cc.
Imediat lista concurentilor s-a dublat si raliul din 2006 promite un spectacol de calitate. Pe langa cele 6 echipe oficiale (M1 si M2), plus al 3-lea pilot (Atkinson - Subaru sau Daniel Sordo - Kronos), o serie de piloti fosti oficiali in 2005 se vor afla la start. Toni Gardemeister va pilota un Peugeot 307 pregatit de Astra, Francois Duval o Skoda pregatita de echipa belgiana First, iar GG Galli vine cu un Mitsubishi Lancer WRC05 pregatit de Ralliart Italia, dar sustinut de fosta echipa de uzina. Jan Kopecky va pilota si el o Skoda Fabia WRC.
Concurentii de la PWRC nu s-au prea inghesuit la startul primei runde. Vor fi prezenti doar 6 concurenti, printre care Fumio Nutahara cu noul Mitsubishi Lancer Evo 9, finlandezul Latvala si arabul Al Attiyah cu Subaru. Programul echipei OMV Central and Eastern Europe, care include in programul sportiv si pilotii romani Bogdan Marisca si Claudiu David, debuteaza la Monte Carlo cu bulgarul Jasen Popov.
In acest an, Raliul Monte Carlo are in program speciala Col de la Couillole, absenta din 1997 si care se va desfasura la cea mai mare inaltime (1.670 m), iar pe celebra Col de Turini se va trece de 3 ori. Traseul masoara 1.336 km, din care 366,39 sunt impartiti in 18 probe speciale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.