Guvernul va aproba, cel mai probabil pana la finele lunii ianuarie, textul contractului renegociat cu firma Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov - Bors, urmand ca in 2006 sa fie efectuate lucrari in valoare de peste 500 milioane euro, a afir

Guvernul va aproba, cel mai probabil pana la finele lunii ianuarie, textul contractului renegociat cu firma Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov - Bors, urmand ca in 2006 sa fie efectuate lucrari in valoare de peste 500 milioane euro, a afirmat premierul Calin Popescu Tariceanu, intr-o emisiune televizata.
Primul-ministru a spus ca "exista prevederi bugetare care sa permita desfasurarea lucrarilor la autostrada Brasov - Bors intr-un ritm cu mult mai sustinut decat anul trecut". Totodata, potrivit premierului Tariceanu, pentru autostrada vor fi alocati anul acesta peste 500 milioane euro de la buget, "in masura in care firma Bechtel va putea sa lucreze". La sfarsitul anului trecut, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a anuntat ca renegocierea contractului incheiat in 2003 cu compania Bechtel a fost finalizata si ca lucrarile la autostrada Transilvania ar putea fi finalizate ulterior anului 2012, termen initial stabilit de autoritati pentru incheierea proiectului, in cazul in care vor fi probleme cu asigurarea finantarii. "Eu cred ca este posibil sa se depaseasca termenul 2012. Oricum, am convenit cu Bechtel ca valoarea lucrarilor pe care le va efectua intr-un an sa nu depaseasca finantarea pe care o avem asigurata", a declarat, atunci, ministrul. Gheorghe Dobre a mai afirmat la acea data ca Ministerul Finantelor Publice negociaza contractarea unui credit comercial in valoare de circa 100 milioane euro, suma urmand sa acopere toate cheltuielile statului cu proiectul autostrazii Transilvania in 2006. Proiectul constructiei autostrazii Brasov - Bors are o valoare totala de peste doua miliarde de euro.

Vor incepe lucrarile si pentru Bucuresti - Brasov

Seful Executivului a mai anuntat ca, tot anul acesta, vor incepe lucrarile pentru autostrada Bucuresti - Brasov. El a spus ca finantarea se va face tot de la bugetul de stat, deoarece, daca s-ar merge pe un parteneriat public-privat, procedurile greoaie ar putea determina inceperea lucrarilor abia in 2008. La jumatatea anului trecut, Tariceanu anuntase ca parteneriatul public-privat, ce avea in vedere constructia autostrazii de pe Valea Prahovei, cu cele trei firme, Vinci, Strabag si Ashtrom-Roichmann, a fost rupt. Tot premierul a spus la acea data ca drumul se va face, iar jumatate din costuri vor fi suportate de UE, cealalta jumatate fiind acoperita dintr-un credit aranjat cu BERD. Surprinzator, pentru ca pana acum se stia ca UE ar fi dispusa sa finanteze doar autostrada de pe coridorul IV, prin Valea Oltului.

Autostrada Brasov - Bors

Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la Oradea, la granita cu Ungaria. Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa.
La finalizarea lucrarilor, aceasta va reprezenta un tronson important in cadrul sistemului national de autostrazi din Romania. Constructia autostrazii prezinta o importanta deosebita pentru integrarea Romaniei in economia europeana si va realiza legatura dintre pietele din Europa si cele din Asia Centrala. Atat pe durata lucrarilor cat si la finalizarea acestora, autostrada ar aduce importante beneficii economice Romaniei, in contextul pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana in 2007.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.