Pentru perioada 2006-2008, Ministerul Educatiei si Cercetarii si-a propus ca obiective importante constructia si dotarea laboratoarelor din universitati, cresterea numarului de gradinite, extinderea informatizarii, constructia de campusuri, dar si re

Pentru perioada 2006-2008, Ministerul Educatiei si Cercetarii si-a propus ca obiective importante constructia si dotarea laboratoarelor din universitati, cresterea numarului de gradinite, extinderea informatizarii, constructia de campusuri, dar si reabilitarea caminelor.
Ministrul Educatiei Mihail Hardau a declarat ieri ca directiile de strategie pentru urmatorii trei ani vizeaza asigurarea egalitatii de sanse si sporirea accesului la educatie, asigurarea calitatii educatiei si compatibilizarea sistemului national de invatamant cu sistemul european de educatie si formare profesionala; descentralizarea si cresterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unitatilor/institutiilor de invatamant; stimularea educatiei permanente; reforma educatiei timpurii; cresterea capacitatii institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor; cat si sustinerea, in maniera integrata, a educatiei, cercetarii si inovarii.
Legat de asigurarea egalitatii de sanse si sporirea accesului la educatie, Hardau spune ca proiectul, in valoare totala estimata de 360 de milioane de euro, are drept beneficiari 10 la suta din totalul elevilor. Din aceeasi suma vor fi amenajate 80 de campusuri, iar masura va permite reducerea ratei abandonului scolar.
De asemenea, vor fi alocate anual, timp de doi ani (2006-2007), cate 5,5 milioane de euro pentru cresterea fondului de carte si achizitionarea materialului didactic.
Proiectul privind amenajarea (prin reabilitare) caminelor si cantinelor studentesti, in valoare de 169, 9 milioane de euro, se va derula intre 2006-2008 si vizeaza construirea a zece camine noi, avand 8.100 locuri de cazare, reabilitarea altor 176 si efectuarea de reparatii capitale la 64.
De asemenea, va fi revizuit sistemul national de evaluare si examinare a elevilor din invatamantul preuniveristar, in context european, proiectul fiind estimat la 110.000 euro si avand ca scop sporirea sanselor de mobilitate profesionala si diminuarea somajului timpuriu.
Alte proiecte sunt educatia pentru cariera, in valoare totala estimata de 120.000 de euro, managementul administrativ si finanaciar al scolii in mediu descentralizat - 800.000 de euro, reforma educatiei timpurii - 126 de milioane de dolari, precum si sustinerea in maniera integrata a educatiei cercetarii si inovarii, pentru care este alocat 1 la suta din PIB.
Hardau a spus ca, pentru 2006, bugetul MEdC este estimat la 15.733.739 mii RON, din care 90 la suta de la Guvern, 9 la suta venituri proprii si 1 la suta credite externe.

Profesorii tineri vor primi salarii mai mari din 2007

Salariile cadrelor didactice vor fi din septembrie, conform protocolului dintre autoritati si sindicatele din invatamant, in medie cu 11,83 la suta mai mari, iar pentru profesorii tineri, avand intre sase si zece ani vechime, cu 18 la suta.
Potrivit ministrului Educatiei, in unitatile din invatamantul preuniveristar salariul unui profesor grad I, cu vechime intre 22 si 25 ani, va de fi minimum 1.590 RON, si maximum de 2.260 RON. Pentru profesor grad II, cu vechime intre 22 si 25 ani, castigul minim va fi de 1.358 RON, iar cel maxim de 1.900 RON. Un profesor cu definitivat si vechime intre 10-14 ani va primi intre 1.062 RON si 1.709 RON, iar un debutant va primi, in septembrie, intre minimum 725 RON si 870 RON. In invatamantul universitar, in septembrie 2006, salariile vor fi, pentru un profesor cu vechime intre 20-25 ani, intre minimum 3.294 si maximum 3.950 RON, conferentiar intre 1.904-2.285 RON, lector, cu vechime intre 10 si 15 ani intre minimum 1.431 si maximum 1.585 RON, iar preparator debutant va primi minimum 782 RON.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.