"De multa vreme ne-am dat seama ca, cel mai greu este sa scrii la o aniversare. Cu deosebire cand te priveste sau esti, intr-un fel sau altul, implicat in datele ei esentiale". Asa isi incepea Valentin Paunescu editorialul la aniversarea de zece ani.

"De multa vreme ne-am dat seama ca, cel mai greu este sa scrii la o aniversare. Cu deosebire cand te priveste sau esti, intr-un fel sau altul, implicat in datele ei esentiale". Asa isi incepea Valentin Paunescu editorialul la aniversarea de zece ani. Intre timp au mai trecut cinci, <> a plecat si ne-a lasat mostenire nu doar un capital enorm de incredere in "Curierul", ci si obligatia morala de a face presa de calitate "cu rigoare si onestitate".
Sustinut de omul de afaceri George Constantin Paunescu, cel care si-a asumat aceasta "frumoasa nebunie", numita presa, pionieratul nostru pe piata mass-media este prilej de mandrie si de recunostinta pentru jurnalistii care au intuit printre primii ca romanul are nevoie de informatie precisa si corecta pentru a supravietui intr-o tara care abia isi gasea identitatea. Cotidianul Curierul National reuseste de cincisprezece ani sa echilibreze piata informatiei pure, oferind cititorilor sai in principal un ghid economic.
Astazi va aducem o stire in premiera. Este poate unul dintre cele mai documentate materiale. L-am scris cu ani de munca, l-am redactat cu subiectivitate si i-am daruit zile intregi de stres, campanii de succes, orgolii ranite, victorii asumate. Este o stire coplesitoare si emotionanta: Curierul National a implinit cincisprezece ani.
Gandit inca de la primul numar ca o busola pentru romanii confruntati cu tranzitia naucitoare catre o economie capitalista, Curierul National si-a pastrat aceasta vocatie. Iar, de mai bine de un an, ne-am concentrat pe rolul nostru de barometru "la zi" ce reflecta tendintele si oportunitatile mediului economic si financiar actual.
Cu bune sau cu rele, am crescut o data cu democratia, am iesit din tranzitie prin propriile forte, am aplaudat clasa politica atunci cand a reusit, am aratat-o cu degetul cand a gresit, insa cel mai important este faptul ca ne-am pastrat impartialitatea, le-am aratat si altora ca se poate face presa adevarata in Romania, ba chiar le-am folosit drept exemplu.

Datele SNA ne plaseaza in topul audientei inregistrat de publicatiile economice

In prezent, ziarul nostru se bucura de o pozitie privilegiata in topul publicatiilor cu profil economic, consolidand astfel imaginea marcii Curierul National. Cele mai recente date oferite de Studiul National de Audienta pentru presa scrisa arata ca cititorul Curierului National este un adult educat, cu un statut socio-profesional inalt, indicand definirea tot mai accentuata a nisei de piata tintite. Astfel, segmentul de cititori care inregistreaza cea mai semnificativa crestere este acela al tinerilor si al persoanelor active profesional, datele SNA consemnand si avansul numarului de cititori printre intreprinzatorii particulari, salariatii cu functii de conducere, profesionistii din domeniile: banci/finante/asigurari, posesorii de conturi curente. Cifrele vorbesc de la sine: dintre cititorii Curierului National - 76% sunt manageri si specialisti cu inalta calificare; 72% au studii medii si superioare; 75% au varste cuprinse intre 25 si 54 de ani. Iar numarul cititorilor care castiga peste 500 de euro pe luna s-a dublat.

Informatii si analize valorificate de noul layout

Conceput intr-un format editorial modern, adaptat unei piete dinamice, Curierul National ofera un plus de informatie exacta, utila si "la zi" privind tendintele si oportunitatile in domenii de maxim interes: actualitate economica si financiara, piata imobiliara, IT&C, banci si asigurari, piata auto, idei de afaceri, cariere si job-uri, programe guvernamentale, buletine legislative, sanatate si altele.
Zilnic, cate o pagina dedicata ofera analize pertinente si stiri de actualitate intr-un domeniu strict specializat. Rubricile de monden, sport, cultura, media fac din acest ziar o lectura nu doar utila, dar si placuta. Suntem prezenti si participam activ la toate evenimentele care conteaza in lumea afacerilor, ceea ce contribuie constant la cresterea notorietatii publicatiei noastre, si la consolidarea imaginii de ziar "bun de afaceri".

Nu privim de pe margine, ci ne implicam in viata cetatii...

Respectandu-si promisiunea de a se implica in viata social-economica a tarii, nu doar ca un "curier" al informatiei, cotidianul Curierul National a lansat o serie de dezbateri lunare, "Barometrul economic", la care sunt invitati sa participe atat reprezentanti ai mediului de afaceri, analisti, cat si parteneri sociali, patronate si sindicate. Curierul National devine astfel un puternic partener al omului de afaceri, un vehicul al informatiei necesare comunitatii de business, fara a neglija insa importanta misiunii sociale a oricarei organizatii. Printre partenerii fideli de dialog se numara "Institutul National de Statistica" si Fundatia Anaconda (alaturi de care Curierul National a lansat cea mai importanta campanie nationala dedicata combaterii si eradicarii saraciei: 0% SARACIE).

... si "Intindem o mana de ajutor" atunci cand este nevoie de ea

Si pentru ca noi credem ca ziaristii, si intreaga organizatie ce le sustine munca, sunt datori sa fie responsabili, dincolo de actul strict jurnalistic, am decis sa facem pasul din "tribuna", direct in "teren". Curierul National a organizat astfel, impreuna cu Fundatia Speranta si Fiii, si cu sprijinul B1 TV, o importanta campanie de ajutorare a sinistratilor din zonele grav afectate de inundatii, "Intinde o mana de ajutor". Peste un miliard de lei vechi a ajuns astfel la o scoala in care apa, de 1,5 metri, a luat cam tot ce i-a stat in cale. Este vorba despre cladirea Scolii Generale <> din Serbanesti, Olt, in care invata aproape 250 de elevi (printre care si cativa olimpici). Campania a debutat cu un concert de binefacere, ce a avut loc in luna iulie, la Sala Palatului, unde s-au obtinut, din vanzarea biletelor si din donatii, peste 630 milioane lei vechi. Cei mai indragiti artisti si cele mai indragite trupe din Romania, in total 24, au raspuns atunci prompt si pro bono invitatiei noastre. A urmat, in luna octombrie, o licitatie de arta, cu scop caritabil.
Arta plastica si-a dovedit inca o data puterea de fascinatie estetica, dar si valabilitatea atributului de patrimoniu artistic. Pentru ca, se stie, artistii sunt creatori de patrimoniu inca din viata. Au raspuns invitatiei noastre de a dona lucrari pentru refacerea asezamantului grav afectat de furia apelor - pictori, graficieni, sculptori, designeri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.