Un scafandru american, angajat al Consortiului Wreck Rostok, a murit, sambata seara, in timpul operatiunilor de ranfulare efectuate la epava navei Rostok. John Whitekettle, in varsta de 48 de ani, din statul american Maryland, angajat al firmei "Tita
Un scafandru american, angajat al Consortiului Wreck Rostok, a murit, sambata seara, in timpul operatiunilor de ranfulare efectuate la epava navei Rostok. John Whitekettle, in varsta de 48 de ani, din statul american Maryland, angajat al firmei "Titan Maritime", companie membra a consortiului care a a preluat de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului contractul de ranfluare a navei Rostock, se afla in ultima sectiune din epava si incerca sa scoata namolul din aceasta, cand a avut loc o explozie. Imediat, colegii lui Whitekettle au coborat in epava, scotandu-l pe scafandru la suprafata. Acesta a fost transportat de urgenta la spital, dar medicii nu au mai putut face nimic pentru a-l salva. "Stopul cardiac si multiplele traumatisme craniene si faciale sunt cauzele mortii scafandrului", a declarat medicul Radu Sicinschi.
Cauzele acestui accident nu au fost inca stabilite, Inspectoratul Teritorial de Munca Tulcea demarand o ancheta in acest sens.
A doua victima
John Whitekettle este al doilea scafandru al Wreck Rostok Consortium care a murit in acest an in timpul lucrarilor de indepartare a epavei de pe canalul Sulina si a treia victima din ultimii 14 ani. Pe data de 2 ianuarie 2005, scafandrul britanic Anthony James Eke, de 37 de ani, angajat al firmei Titanic Savage din Statele Unite, si-a pierdut viata dupa ce aluviuni cu o greutate de aproximativ doua tone au cazut de pe tavanul salii de masini in care lucra.
Lucrarile de indepartare a epavei cargoului ucrainean au demarat in luna octombrie a anului 2004 si ar fi trebuit sa se finalizeze in primavara acestui an. Operatiunile s-au desfasurat insa cu dificultate din cauza namolului care s-a depus in sectiunile navei. In plus, vizibilitatea in apa este foarte mica, iar viteza curentilor Dunarii foarte mare.
Costurile lucrarilor se ridica la cinci milioane de euro si sunt finantate de Banca Europeana de Investitii (BEI) prin Administratia Fluviala a Dunarii de Jos. (G.T.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.