Comisiile pentru Invatamant din Senat si Camera Deputatilor au respins ieri cu 17 voturi "pentru", 4 voturi "impotriva" si 2 abtineri proiectul de buget pentru Ministerul Educatiei pe anul 2006. Propunerea de respingere care a fost supusa votului par
Comisiile pentru Invatamant din Senat si Camera Deputatilor au respins ieri cu 17 voturi "pentru", 4 voturi "impotriva" si 2 abtineri proiectul de buget pentru Ministerul Educatiei pe anul 2006. Propunerea de respingere care a fost supusa votului parlamentarilor a apartinut presedintei Comisiei pentru Invatamant din Camera Deputatilor, Lia Olguta Vasilescu, si a avut drept motivatie faptul ca ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, prezent la discutii, nu a putut accepta solicitarile membrilor celor doua Comisii de a majora bugetul Educatiei de la 3,7%, cat se acorda in prezent, la 5% sau chiar la 6% din PIB. Cele patru voturi "impotriva" au apartinut reprezentantilor PNL, in timp ce doi parlamentari PD s-au abtinut. Ceilalti 17 parlamentari care au votat "pentru" respingere au apartinut PSD si PRM, dar si PD, PC si UDMR. Membrii celor doua comisii au solicitat, in principal, majorarea bugetului alocat Educatiei pentru anul 2006, pana la 5% sau chiar pana la 6%.
Dupa acordarea avizului negativ, ministrul Vladescu a precizat ca membrii comisiilor au tras propriile concuzii tinand cont numai de partea de cheltuieli, nu si de partea de venituri bugetare. "Au solicitat 5% sau 6% din PIB in conditiile in care veniturile bugetare in PIB sunt de 30%. Ce se poate acorda maxim pentru invatamant in acest moment este circa 1000-1200 de miliarde de lei, suma care ar putea fi redistribuita in cadrul bugetului", a adaugat Vladescu, mentionand ca, daca Parlamentul va decide in acest sens, aceasta suma se poate transfera catre bugetul Educatiei. (R.G.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.