Despre realizari se vorbeste si in acest raport al comisiei, dar nu prea mult. "Raportul raspunde exigentei controlului parlamentar", scriu parlamentarii, care apreciaza ca Serviciul a realizat astfel "o diagnoza pertinenta asupra securitatii nationale". Dupa o alta serie in care sunt laudate succesele SRI, documentul trece si la "umbrele" din activitatea serviciului.
Cele mai multe reprosuri se refera la personalul SRI, comisia sesizand "lipsa generatiei de mijloc maturizate profesional si afirmarea insuficient de convingatoare a noilor promotii de ofiteri". Cu alte cuvinte, sunt nemultumiti ca in Serviciu au ramas prea multi din vechea garda, in timp ce noua generatie este fie insuficient pregatita, fie insuficient promovata. Problemele de personal se manifesta, spun parlamentarii, "indeosebi sub aspectul mentalitatii profesionale", "dar si sub forma insuficientului potential novator".
Motivul - "inconsecventa si discontinuitate in conceptia de pregatire si instruire, aceasta fiind grevata de prea multe experiente si de putine reusite". Tendinta subliniata si de faptul ca exista "o tendinta usor regresiva in ceea ce priveste managementul Academiei Nationale de Informatii", adica acea institutie care furnizeaza agenti serviciului. Comisia de control remarca faptul ca abaterile, unele grave, sunt sanctionate de conducerea SRI, insa nu uita sa mentioneze ca trebuie studiate si "cauzele de climat care au facut posibila aparitia lor".
Comisia reproseaza si o "insuficienta capacitate de preintampinare a surprizelor contrainformative, ca urmare a concentrarii pe tinte aparente, aparute in campul informativ spre a abate atentia, ceea ce nu constituie un exemplu de profesionalism".
Insa cea mai grava si fatisa acuza se refera la faptul ca, din cauza dezinformarilor, SRI nu ii pretuieste pe cei mai buni si verticali ofiteri ai sai. Dupa ce a audiat ofiteri sau fosti ofiteri SRI, comisia a constatat ca din cauza unor informatii de slaba calitate sau neadevarate, "s-au facut aprecieri si etichetari, unele grave, fara nici un suport, la adresa unor ofiteri deveniti incomozi, paradoxal prin exigenta, calitatile, verticalitatea si perseverenta cu care au inteles sa-si faca datoria".
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Un nor de praf saharian a ajuns în România. Oamenii au numit-o „ploaie cu...
Sursa: wall-street.ro
-
Pregătiri de Iepuraș: Cele mai frumoase 20 de piese vestimentare pentru...
Sursa: kudika.ro
-
Băncile europene au avut un an record în 2023
Sursa: futurebanking.ro