Ministrul Transporturilor a pus la cale o afacere dubioasa cu terenurile Aeroportului Baneasa cu scopul de a favoriza cativa fosti parteneri de afaceri. Mai precis, unul dintre oamenii ministrului Dobre, promovat de acesta in functia de director gene
Ministrul Transporturilor a pus la cale o afacere dubioasa cu terenurile Aeroportului Baneasa cu scopul de a favoriza cativa fosti parteneri de afaceri. Mai precis, unul dintre oamenii ministrului Dobre, promovat de acesta in functia de director general al Aeroportului International Baneasa, a oferit unei companii falimentare noua hectare din terenul aeroportului. Conditiile in care s-a executat aceasta afacere sunt mai mult decat bizare. Lucrurile au fost puse la punct insa cu mult timp inainte, fapt care dovedeste intentia ministrului Dobre si a acolitilor sai de a pune mana pe milioane de dolari.
Grigoroiu face daruri amicilor
Conducerea Aeroportului Baneasa, Valentin Grigoroiu, a hotarat pe data de 12.08.2005, printr-un protocol ciudat, sa ofere societatii comerciale "Aviatia Utilitara Bucuresti SA" circa noua hectare de teren. Iata ce se arata in protocolul mai sus mentionat: "Partile incheie prezentul protocol in urma solicitarii societatilor SN Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu si Baneasa MALL, care doresc implementarea programului de dezvoltare Centrul Comercial in zona soseaua Bucuresti-Ploiesti, nr. 40, sector 1 conform protocolului incheiat de aceste societati care se constituie in anexa 1 la prezentul". Dupa cum se poate observa, Grigoroiu ofera o afacere patronilor firmei Aviatia Utilitara SA, Adrian Gardean si Sorin Avramescu folosindu-se de terenurile aeroportului. Afacerea nu consta in construirea acelui Mall, ci in transferul de proprietate, printr-o chichita juridica, a terenului aeroportului. "AIBB (n.red. - Aeroportul International Bucuresti Baneasa) recunoaste dreptul de proprietate al Aviatiei (n.red. - este vorba despre societatea controlata de Gardean si Avramescu) asupra cladirilor C1-C30 (...) cladiri situate pe suprafata de 89.830 mp aflata in litigiu si recunoaste ca de la infiintare si pana in prezent Aviatia poseda si a folosit neintrerupt terenul in suprafata de 89.830 mp necesar desfasurarii activitatilor de aviatie".
Care este mobilul care a stat la baza acestui protocol prejudiciant pentru aeroport? Ei bine, raspunsul zace la Inalta Curte de Casatie si Justitie si este mentionat si in protocol, la capitolul: "Din cauza ca!"
Ce se scrie si ce nu se scrie in protocol
Terenul in cauza se afla in litigiu de mai multi ani. Brusc, conducerea aeroportului s-a hotarat sa il ofere celor doi afaceristi de la SC Aviatia Utilitara fara a mai astepta decizia instantei. Iata care au fost motivele protocolului din care am citat mai sus: "Avand in vedere litigiul dintre Aviatia si AIBB aflat pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie Sectia Contencios Administrativ ce formeaza obiectul dosarului 7935/2004, litigiu ce pune in discutie valabilitatea certificatului de atestare a dreptului de proprietate eliberat de Ministerul Transporturilor in favoarea AIBB". Acesta este motivul "aparent" pentru care AIBB cedeaza terenul prin protocol societatii condusa de Gardean si Avramescu. Cu alte cuvinte, de ce sa mai astepte judecata daca tot se pot intelege intre ei!
Asta se scrie in protocol. Ceea ce nu se scrie este ca ministrul Dobre l-a numit pe seful Aeroportului Baneasa, Grigoroiu, cu o luna inainte de semnarea acestui protocol. Grigoroiu si cei doi afaceristi de la "Aviatia Utilitara" se cunosc de multa vreme, fiind implicati in afacerile cu huila din Romania. Cel care a dat in proprietate acest teren aeroportului este nimeni altul decat Traian Basescu, pe vremea cand conducea Ministerul Transporturilor.
Mai mult, litigiul la care se face referire a fost castigat de aeroport la instantele inferioare, dar Grigoroiu, imediat ce a fost numit de ministrul Dobre, a reziliat contractele de asistenta juridica cu avocatii Valeriu Stoica si Cristian Iordanescu, tocmai pentru a nu mai castiga. Este mult prea evident jocul ministrului Dobre si al acolitilor sai.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.