Adeptii actualei Puteri sustin ca incalcarile ordinii constitutionale de catre insesi autoritatile romane si epurarea structurilor statului de membrii PSD, ca si de cei numiti sau mentinuti acolo in timpul guvernarii PSD, reprezinta o masura impusa d
Adeptii actualei Puteri sustin ca incalcarile ordinii constitutionale de catre insesi autoritatile romane si epurarea structurilor statului de membrii PSD, ca si de cei numiti sau mentinuti acolo in timpul guvernarii PSD, reprezinta o masura impusa de caracterul nedemocratic al institutiilor construite de acest partid. Cu astfel de institutii si de oameni nu s-ar putea aplica masurile necesare integrarii europene a Romaniei, moderniza societatea si curma coruptia. De aceea este deplans faptul ca personalitati marcante ale UE (in special europarlamentari) indeamna la a nu hartui Opozitia si la concentrarea catre aplicarea reformelor utile tarii exclusiv prin mijloace democratice. Respectivii euro-politicieni nu ar intelege specificul romanesc: "intransigenta" (sinonim pudic al termenului "abuz") democratica inseamna eliberarea de constrangerile legilor, principiilor si bunului simt spre a revolutiona pseudo-democratia unei stangi corupte. Neintelegand un atare specific ei nu observa ca este nevoie de autoritarism (un fel de "despotism luminat") pentru a construi o democratie reala.
In acest spirit, purificarea politica a institutiilor statului - incepand cu schimbarea presedintilor Parlamentului, continuand cu revocarea presedintilor de Consilii locale si demiterea primarilor PSD si terminand cu inlocuirea oricarui functionar suspectat de simpatii pesediste - este prezentata la Bruxelles drept expresie a luptei impotriva coruptiei, lupta care, altminteri, nu a produs pana acum nici o condamnare regulamentara a vreunui mare corupt. Cand presedintele Basescu spune ca este liber sa reprezinte societatea impotriva Guvernului, el nu numai ca abandoneaza misiunea sa constitutionala de mediator intre stat si societate, dar sugereaza si existenta adversitatii intre o societate doritoare de cinste si prosperitate si statul condus de Alianta DA, dar ridicat stramb de PSD. Coruptia fiind sistemica lupta impotriva ei echivaleaza cu lupta impotriva sistemului; deci, cu o revolutie. Problema revolutiei este problema centrala a actualului regim - ne-o spun explicit analisti obiectivi si ong-uri subiective. Cum aceasta revolutie se initiaza de la varful ierarhiei politice realizarea ei capata infatisarea loviturii de stat.
Depesederizarea Romaniei - scuza gasita pentru lovitura de stat perlata la care asistam - este un proces de lustratie nu numai savarsit in afara oricarei legi, ci si cu ignorarea standardelor europene vizand respectarea drepturilor omului. Rolul teoriilor descriind PSD ca "partid-stat" (asemenea partidelor totalitare) apare acum cu claritate: Romania fiind "stat-PSD", inlaturarea PSD de la guvernare nu inseamna si inlaturarea lui de la putere. In consecinta nu este suficienta schimbarea partidului de guvernamant; este indispensabila si distrugerea statului vechi - statul pesedist ca si statul nazist (denazificarea) sau comunist (desovietizarea). Denuntat ca partid anti-sistem in raport cu noua republica preconizata, PSD nu poate fi inclus nici in dialogul politic si nici in efortul politic national. "Cruciada anti PSD" este ideologia oficiala a loviturii de stat cu iz cezarist amintind de Statutul dezvoltator al lui Cuza.
Democratiile euro-atlantice nu pot accepta o astfel de abordare. Social-democratii europeni, in primul rand, cu toate ca au criticat greselile PSD si cer continuarea reformei sale interne pe linia modernizarii, nu admit ca intr-un viitor stat membru al UE partidul stangii democrate sa fie declarat ca fiind anti-sistem si sa fie victima purificarii politice. Stanga europeana a fost avocatul principal al admiterii Romaniei in UE. Excluderea stangii romanesti din pozitiile de Putere la care i-a dat acces electoratul are de a face atat cu criteriile politice de aderare cat si cu interesele politice legitime ale stangii europene. Iata de ce linsarea PSD nu va fi ingaduita si de ce ea ar periclita prioritatea "zero" a Romaniei.
Departe de a ignora exceptionalismul romanesc, democratii occidentali stiu ca statul roman actual nu este proiectul PSD, ci proiectul lor. Chiar daca executia a mai lasat de dorit si mentalitatile romanilor - nu doar social-democrati - sufera de lipsa unui instinct democratic autentic, legile si institutiile au fost croite potrivit acquis-ului euro-atlantic sub supraveghere euro-atlantica. De aceea, povestea cu "statul-PSD" nu tine. Pe de alta parte, or fi fost unii lideri PSD corupti, dar cel putin au stiut sa gestioneze lucrarile. Ceea ce nu au facut se va putea termina odata cu integrarea Romaniei in ordinea europeana. Asa se explica de ce europenii sustin continuitatea si stabilitatea procesului politic din Romania.
In fine, nici un democrat adevarat nu crede ca in Europa de azi la democratie se poate ajunge prin dictatura. Daca statul iesit din guvernarile pesediste nu este suficient de democratic, el trebuie democratizat prin mijloace democratice. Daca unii lideri ai PSD se fac vinovati de ceva ei trebuie urmariti individual si cu instrumentele democratiei. Cu cat mai repede se vor intelege acestea, cu atat mai bine pentru Romania!

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.