Cercetatorii americani au tinut sub observatie obiceiurile alimentare a 150.000 de persoane, intre 23 si 70 de ani. Participantii la studiu au avut o alimentatie bogata in acid folic, iar acolo unde au aparut carente au fost folosite si suplimentele vitaminice. Studiul de la Harvard a dovedit ca o doza zilnica de 1.000 de micrograme de acid folic scade cu 46% riscul de a suferi de hipertensiune, prin comparatie cu doze mai mici de 200 de micrograme. Potrivit prof. dr. Michael Hirt, coordonatorul proiectului, acidul folic are capacitatea de a scadea nivelul homocisteinei, un aminoacid produs de ficat. Un nivel ridicat al acestui aminoacid afecteaza vasele sangvine si creste riscul de boli coronariene si atac de cord cu 60% la barbati si cu 80% la femei. Eficienta acidului folic in prevenirea afectiunilor cardiovasculare creste daca este asociat cu vitaminele B6 si B12.
SURSE. Acidul folic se asimileaza cel mai bine din alimente: ficat, lapte, branzeturi, spanac, varza alba, varza rosie, salata verde, broccoli, citrice, alune. Pentru a ne asigura necesarul zilnic de acid folic putem sa mancam trei sau chiar mai multe portii de salata din legume verzi. In cazul suplimentelor vitaminice insa, nu trebuie sa depasim doza de 1.000 de micrograme. (Georgeta Licsandru)
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Horoscop bani săptămâna 8-14 iunie: Venus în Rac îți deschide portofelul!...
Sursa: garbo.ro
-
Alexandra Stan, mărturisire emoționantă despre afecțiunea de care suferă: Nu...
Sursa: kudika.ro