Conducerea gigantului constructor german de automobile Volkswagen a recunoscut ca scandalul de coruptie mediatizat in ultimele saptamani de presa europeana este de mari proportii, in el fiind implicata o retea de 60 de persoane.
Bernd Pischet

Conducerea gigantului constructor german de automobile Volkswagen a recunoscut ca scandalul de coruptie mediatizat in ultimele saptamani de presa europeana este de mari proportii, in el fiind implicata o retea de 60 de persoane.
Bernd Pischetsrieder, directorul executiv al companiei, a declarat pentru publicatia germana "Stern" ca o ancheta interna foarte amanuntita referitoare la abuzurile comise in reteaua de filiale ale companiei - din Cehia pana in India si Angola - a scos la iveala documente si dovezi de-a dreptul tulburatoare. Iar lucrurile pot deveni si mai grave, sublinia el, avand in vedere ca nu au fost cercetate deocamdata decat 10 la suta din intreaga documentatie de aproximativ 1 milion de pagini. "Reteaua de corupti este mult mai mare decat am crezut, in ea fiind implicate 50 sau 60 de persoane", a precizat directorul executiv al companiei.

Volkswagen, in pragul prabusirii

Corespondentul ziarului britanic "The Daily Telegraph" informa, ieri, ca o alta investigatie asupra cazului este efectuata in prezent de catre procuratura germana. Ziarul britanic remarca faptul ca dezvaluirea, in mod public, de catre Bernd Pischetsrieder a adevaratei dimensiuni a scandalului de coruptie din compania pe care o conduce a venit intr-un moment dificil pentru situatia companiei Volkswagen. El prognozeaza inca doi ani de dificultati in activitatile de pe teritoriul SUA, ca urmare a "slabirii" dolarului american si a reducerii preturilor practicate de competitori, dupa ce in 2004 compania a inregistrat deja pierderi de 1 miliard de dolari. Compania va incepe sa aiba pierderi si in China, tara unde candva detinea 50 la suta din piata. Potrivit unor prognoze ale Morgan Stanley, pana in 2008, compania Volkswagen ar putea inregistra pierderi de pana la 2 miliarde de dolari (1,4 miliarde lire sterline). "Problema noastra cheie, sublinia directorul executiv in declaratia facuta publicatiei "Stern" este sa vedem daca unitatile producatoare de automobile din Europa pot supravietui, unul dintre obiective fiind reducerea costurilor de productie in aceste unitati".

Klaus Wolkert, capul rautatilor

Referitor la scandalul de coruptie ce a provocat daune imense companiei, Pischetsrieder a dezvaluit dovezi - obtinute in cursul anchetei interne - ca inalti oficiali ai companiei au racolat o serie de alti angajati, recompensandu-i cu sume importante. Dupa cum se stie, nu mult dupa declansarea scandalului, seful personalului companiei, Peter Hartz, a demisionat. Inca de atunci, in presa germana au aparut informatii conform carora oficiali ai companiei au cheltuit sume fabuloase pentru mituirea unor lideri de sindicat, oferindu-le calatorii costisitoare, plus conditii din cele mai luxoase si prostituate. Tot atunci a demisionat si liderul sindical Klaus Wolkert, acesta fiind persoana prin care s-au facut toate aranjamentele scandaloase, inclusiv obtinerea de bani "murdari" de la companii furnizoare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.