Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca posibilitatea schimbarii traseului coridorului IV european este un semnal negativ pentru integrarea in Uniunea Europeana a Romaniei si o lovitura pentru mediul de afaceri, se arata intr-u
Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca posibilitatea schimbarii traseului coridorului IV european este un semnal negativ pentru integrarea in Uniunea Europeana a Romaniei si o lovitura pentru mediul de afaceri, se arata intr-un comunicat al Asociatiei. "AOAR considera ca simpla enuntare a unei astfel de reorientari in domeniul vital al infrastructurii europene, constituie un semnal de avertizare extrem de serios pentru autoritatile romane, legat de evolutia procesului de integrare europeana", se precizeaza in comunicat. Reprezentantii oamenilor de afaceri din Romania considera ca "Guvernul Romaniei are obligatia morala si politica de a cere cu maxima urgenta si fermitate clarificarea pozitiei oficialilor europeni vizand deciziile politice ce pot afecta procesul de integrare a Romaniei la 1 ianuarie 2007". "Credem ca schimbarea traseului coridorului IV pe directia Belgrad-Sofia reprezinta o importanta lovitura data mediului de afaceri din Romania, dar si un semnal ce poate viza politica si calendarul de integrare al tarii noastre, cu implicatii majore pentru economie in urmatorii ani", se mentioneaza in comunicat. AOAR considera ca in procesul de integrare europeana exista obligatii ce trebuie respectate atat de Romania, cat si de Uniunea Europeana. Potrivit comunicatului, oamenii de afaceri considera ca prioritara regandirea infrastructurii rutiere romanesti si realizarea in urmatorii 5-7 ani a unor autostrazi de nivel european care sa asigure, la nivel minimal, cel putin o legatura normala si economica intre regiunile istorice ale Romaniei. "AOAR considera ca este nerational si neeconomic sa fie concediati mineri, acordandu-se multiple venituri compensatorii si in acelasi timp sa se construiasca anual doar cateva zeci de metri de tuneluri, in conditiile in care, numai asa numitul drum european de pe Valea Oltului inghite de peste 30 de ani miliarde de lei investitii pe an, pentru modernizare, intretinere si reparatii, rezultatul fiind ca, la prima ploaie sau ninsoare mai puternica, acest drum sa fie scos din circulatie", se spune in comunicat. (M.B.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.