Tabloul "Portret de femeie tinand o carte" a intrat in colectiile Muzeului Luvru in 1869, prin legatul doctorului Louis la Caze, unul dintre primii (alaturi de fratii Goncourt) colectionari de arta contemporana lui Nattier, denigrata pentru caracteru
Tabloul "Portret de femeie tinand o carte" a intrat in colectiile Muzeului Luvru in 1869, prin legatul doctorului Louis la Caze, unul dintre primii (alaturi de fratii Goncourt) colectionari de arta contemporana lui Nattier, denigrata pentru caracterul ei artificial. Nu se cunosc nici numele autorului, nici cel al modelului; e putin probabil sa fie, totusi, Nattier, avand in vedere registrul mult mai retinut.
Fratii Goncourt sunt cei care-au respins atribuirea facuta de La Caze, pentru care pictorul era Jean-Baptiste Chardin (se pare ca el confunda portretul cu cel al "Doamnei Lenoir tinand o carte", expus la Salonul din 1743, cunoscut in versiunea gravata; tema cartii e una banala in arta secolului XVIII); doua alte tablouri ale lui Chardin, o natura moarta si o "scena de gen", au fost aduse la Bucuresti in expozitia "Umbre si lumini". Alti autori ipotetici au fost, in timp, Jacques Aved, Louis Toque si Joseph Siffred Duplessis, cu totii artisti foarte atenti la atmosfera si mediul subiectului lor. Recent, portretul i-a fost atribuit, in continuare fara vreun indice de siguranta, lui Jean-Baptiste Greuze, autorul lucrarii "De ziua Epifaniei", expusa si ea la MNAR. (I.POPOVICI)
Ziarul ZIUA, partener media al expozitiei "Umbre si lumini. 400 de ani de pictura franceza", deschisa pana la inceputul lunii octombrie la Muzeul National de Arta al Romaniei de la Palatul Regal, ii prezinta in serial pe pictorii ale caror lucrari se afla la Bucuresti.
http://www.mnar.arts.ro/expozitia.html

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.