Aproximativ 40 la suta dintre condamnatii definitiv nu sunt de gasit pentru a fi incarcerati, multi iesind din tara, a declarat ieri ministrul Administratiei si Internelor Vasile Blaga, care a criticat "usurinta" cu care multe instante dispun, in anu
Aproximativ 40 la suta dintre condamnatii definitiv nu sunt de gasit pentru a fi incarcerati, multi iesind din tara, a declarat ieri ministrul Administratiei si Internelor Vasile Blaga, care a criticat "usurinta" cu care multe instante dispun, in anumite cazuri, intreruperea executarii pedepselor. "Pot sa va spun ca, in primul semestru al acestui an, 2490 de cetateni romani au fost condamnati definitiv, deci au primit mandate pentru executarea pedepsei. Din pacate, 40 la suta dintre acestia nu mai sunt in Romania. De ce? Pentru ca, fie inainte de pronuntarea sentintei, fie in perioada dintre pronuntarea sentintei si pana la emiterea mandatului au parasit legal tara. Eu sunt absolut de acord ca orice cetatean roman, pe cat posibil, trebuie judecat in stare de libertate, dar, in astfel de situatii, cred ca ar trebui luate anumite masuri, adica sa li se interzica parasirea localitatii sau a tarii, pentru a putea sa-i dam in consemn la frontiera. O sa discutam lucrurile acestea cu Ministerul Justitiei", a spus Blaga.
Analiza in cazul Priplata
Referitor la cazul fugarului ceh Frantisek Priplata, Blaga a declarat ca oamenii din subordinea sa analizeaza mai multe piste privind modul in care omul de afaceri, condamnat in Romania pentru instigare la omorul unui lider sindical iesean, a iesit din Romania. "In perioada 2-15 iulie (Priplata, n. red.) putea parasi legal tara. Analizam toate pistele, inclusiv cea prezentata de Priplata, cum ca ar fi parasit in 20 de minute Romania pe frontiera verde. Eu nu am mare incredere in el, de aceea avem multe piste pe care le analizam, inclusiv ca ar fi parasit tara inainte de data de 9 iulie, caci concubina lui iesise din tara, prin vama Bors, inainte de data de 9 iulie", a spus Blaga, citat de Mediafax.
El a precizat ca le-a propus reprezentantilor Ministerului Justitiei sa lucreze impreuna la un sistem care sa puna la punct situatia tuturor romanilor aflati in diferite faze ale unui proces penal in care sunt judecati pentru fapte grave sau pentru infractiuni economice de amploare. (B.C.G.)