Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial, in medie cu 5-7 procente in termeni reali, in perioada septembrie 2005-decembrie 2007, pentru a se evita o criza de durata in sistemul feroviar, urmand sa se ajunga la o crester
Tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial, in medie cu 5-7 procente in termeni reali, in perioada septembrie 2005-decembrie 2007, pentru a se evita o criza de durata in sistemul feroviar, urmand sa se ajunga la o crestere insumata de 50-60% a acestor tarife. Masura este propusa in "Planul privind strategia pe termen lung a sectorului feroviar in vederea restabilirii echilibrului financiar al administratorului infrastructurii si in vederea modernizarii si reinnoirii infrastructurii", initiat de ministrii Transporturilor si Finantelor Publice si aprobat recent de Guvern. In document se aminteste ca tarifele de transport feroviar de calatori sunt controlate de Ministerul Transporturilor si nu pot fi modificate de operatorii de transport fara aprobarea Guvernului. Pentru operatorii de calatori, politica tarifara actuala prevede numai dreptul de a ajusta tarifele stabilite de Guvern cu rata inflatiei, atunci cand aceasta depaseste o valoare de cinci procente fata de data ultimei corectii. Pentru a evita o criza de durata in sistemul feroviar - se arata in document - este necesar sa se aplice o politica tarifara noua, care sa conduca la o crestere graduala a tarifelor. "Se propune crearea cadrului juridic pentru o crestere trimestriala a tarifelor in transportul feroviar de calatori in medie cu 5-7% in termeni reali, in perioada septembrie 2005-decembrie 2007. In acest fel, se poate ajunge la o crestere insumata de 50-60% a tarifelor de transport calatori, ceea ce va conduce la echilibrarea financiara a operatorilor feroviari de calatori si la cresterea capacitatii acestora de a plati tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare", se arata in strategia aprobata de Guvern. In ceea ce priveste actuala structura de trenuri personale, accelerate, rapide si intercity pentru calatori, aceasta va fi inlocuita treptat, in perioada 2005-2010, cu o noua structura, formata din trenuri intercity, interregio, regionale (locale) si de noapte. Trenurile intercity vor circula in timpul zilei si vor lega principalele orase din Romania, in timp ce trenurile interregio vor asigura serviciul de transport de masa pe distante medii, acoperind zilnic distante cuprinse intre 100-400 kilometri. Trenurile interregio vor circula la intervale de 30, 60 sau 120 minute pe fiecare ruta, cu o viteza de circa 100 km/ora, astfel incat timpul de calatorie sa nu depaseasca patru ore. Trenurile regionale (locale) vor asigura, cu o mare frecventa, transportul suburban si de navetisti in jurul marilor orase, iar trenurile de noapte, dotate cu vagoane de dormit, vor circula pe trasee lungi, parcurse in opt-zece ore.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.