Viata cantaretelor de opera de azi presupune calatorii, colaboratori care se schimba aproape in fiecare luna, versuri de invatat rapid in limbi dificile si, bineinteles, multe autografe de semnat, iar in tot acest iures ele par sa nu mai aiba timp pe
Viata cantaretelor de opera de azi presupune calatorii, colaboratori care se schimba aproape in fiecare luna, versuri de invatat rapid in limbi dificile si, bineinteles, multe autografe de semnat, iar in tot acest iures ele par sa nu mai aiba timp pentru a se simti dive, relateaza The Scotsman, citat de Mediafax.
Aparitia unei adevarate dive este un fenomen destul de rar intalnit. Cele mai multe cantarete de opera - soprana de origine romana Angela Gheorghiu este o exceptie - isi petrec timpul incercand sa explice ca duc o viata normala.
Renumita mezzo-soprana americana Jennifer Larmore sustine ca viata majoritatii cantaretelor de opera se duce pe drumuri, in avioane, intre un concert si o repetitie, intr-un ritm cu care ea nu s-a obisnuit nici dupa multi ani de activitate. Cariera artistei include interpretari celebre, precum rolul Carmen alaturi de Placido Domingo sau intonarea imnului olimpic la Atlanta. La toate acestea se adauga 26 de ani de casnicie fericita cu un cantaret de opera. Viata mezzo-sopranei exceleaza insa in evenimente anecdotice.
Intr-una dintre calatoriile alaturi de sotul ei, in Argentina, cuplul a fost oprit de serviciul de control de pe aeroport, care a presupus ca valoarea mare de bani pe care cei doi o aveau, fara a beneficia de chitanta, ar putea proveni de pe urma traficului cu droguri. Cantareata a fost astfel nevoita sa interpreteze aria din "Barbierul din Sevilla", in aplauzele celor aflati pe aeroport in acel moment, pentru ca politistii sa accepte ca banii proveneau din onorarii de concerte.
Larmore se descrie pe sine ca fiind o anti-diva. Ea povesteste ca atunci cand a fost solicitata sa pozeze intr-un numar dedicat divelor de o revista de opera, replica ei imediata a fost: "Moi? Eu nu am timp sa fiu o diva, pentru ca acest lucru necesita multa energie. Eu nu ma isterizez inainte de spectacole, sunt intotdeauna pregatita, imi incep spectacolele la timp, nu cred ca aduc prea multe probleme si, in plus, sunt maritata de 26 de ani cu acelasi barbat. Pentru a fi diva am nevoie de un scandal!".
Fanii depasesc limita normalului
O alta mezzo-soprana, britanica Christine Rice, sustine ca efectul de diva este probabil rezultatul incercarii de a da tot ce poti de fiecare data cand esti solicitata. "Desi nu inteleg hainele de blana si machiajul excesiv afisate la ora 10 dimineata", completeaza Rice, o artista ai carei doi copii au grija sa o mentina mereu ancorata in realitate. Pentru alte cantarete de opera, cea mai mare problema este schimbarea frecventa a colectivului, a dirijorului sau a instrumentistilor. "De ceva timp am inceput sa am vise de anxietate. Daca cineva din orchestra nu este bun sau daca nu imi place dirijorul?", marturiseste Christine Brewer, o soprana americana.
O alta problema a artistelor este confruntarea cu cerintele regizorilor. Rice spune ca de obicei acestia sunt obsedati de pozitiile in care canta artistele si prefera "posturi pe care nu le abordezi in mod obisnuit atunci cand canti".
Una dintre cele mai terifiante experiente ale mezzo-sopranei Jennifer Larmore a fost un numar de striptease pe care a fost nevoita sa-l faca in timp ce canta in "L'taliana". "Cand am auzit ce trebuia sa fac, prima reactie a fost sa intreb daca era o gluma", a explicat cantareata. Pentru Christine Brewer, o experienta negativa a fost aceea de a canta pentru un public fals, dar cu spatele la cel real. "Zece ani mai tarziu oamenii isi mai aduceau aminte de acel spectacol, deci nu a fost in zadar", a spus Brewer.
Artistele se plang si de fanii care depasesc limita normalului si devin obsedati de ele sau, mai rau, trec la amenintari. Ele nu pot renunta insa la autografe, deoarece au beneficiat intotdeauna de sprijinul si admiratia oamenilor. Reactiile fanilor sunt de multe ori dintre cele mai ciudate. Larmore povesteste cum, dupa un spectacol dificil, de patru ore, "un adevarat tur de forta pentru o mezzo-soprana", cineva a sunat-o pentru a ii atrage atentia ca machiajul ei nu a fost cel mai reusit. "Pur si simplu imi venea sa tip. Nu era deloc momentul sa imi spuna asta dupa patru ore in care mi-am dat sufletul pe scena", a explicat artista. Morala povestii: merita sa faci opera, dar pentru asta trebuie sa nu te dai in laturi de la munca grea, sa induri cu stoicism tot felul de lucruri, pentru ca a fi diva nu-i deloc la indemana oricui. (D.V.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.