Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a dat ieri mai multe amanunte despre infiintarea unui circuit automobilistic in Capitala in jurul Palatului Parlamentului. Potrivit lui Videanu, organizarea evenimentului va aduce municipalitatii cateva
Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a dat ieri mai multe amanunte despre infiintarea unui circuit automobilistic in Capitala in jurul Palatului Parlamentului. Potrivit lui Videanu, organizarea evenimentului va aduce municipalitatii cateva milioane de dolari, fara ca aceasta sa investeasca nici un leu de la bugetul local pentru amenajarea circuitului. "Bucurestiul va fi doar gazda unui eveniment, care este o etapa de campionat de Grand Turismo, etapa la care participa masini modificate conform exigentelor Federatiei Internationale de Automobilism (FIA), de genul Ferrari, Porche, Viper, Chrysler, Maseratti, Mercedes, Aston Martin si alte modele", a spus Videanu. Potrivit edilului Capitalei, circuitul nu va modifica cu nimic arhitectura zonei, singurele modificari urmand sa aiba loc in timpul evenimentului, cand in zona vor fi amplasate standuri si o tribuna cu o capacitate de aproape 90.000 de locuri. "Organizarea acestei piste nu va modifica cu nimic arhitectura zonei si nu va lua nici un centimetru patrat din zona parcului Izvor. Circuitul va fi amenajat pentru trei zile, dupa care se dezafecteaza si se reintra in normal. Se va interzice circulatia timp de trei zile, pe durata evenimentului. Atat doar", a adaugat Videanu. Potrivit lui Videanu, fostul pilot de formula 3 si GT, Hartmut Beyer, a sosit la Bucuresti pentru a discuta cu reprezentantii municipalitatii conditiile de organizare a circuitului. "In jurul datei de 1 septembrie, FIA va trebui sa ia o decizie privind circuitul, de aceea trebuie sa grabim discutiile. Firma isi asuma in integralitate costurile de amenajare, municipalitatea obligandu-se sa asigure spatiile de amplasament. Organizarea evenimentului creeaza premisele unui circuit de GP2, eveniment pe care in trei-patru ani dorim sa-l institutionalizam. Aceasta etapa intermediara va ajuta practic Bucurestiul sa intre pe harta circuitelor internationale de fomula 2 si 3 in lume", a mai completat Videanu.
In conditiile in care Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a fost de acord, ieri, cu imputernicirea primarului general pentru negocierea conditiilor de organizare a circuitului, prima cursa ar putea avea loc in luna mai a anului viitor.
Banii vin de la nemti
Costurile pentru amenajarea circuitului vor fi suportate in integralitate de partenerul german. Circuitul va fi va fi proiectat de arhitectul german Herman Tilke, care a realizat si circuitele de F1 de la Bahrain si Malaysia si va putea fi realizat, potrivit unui studiu realizat de compania germana Beyer Industrial Consulting, implicata in diverse proiecte in domeniul auto-moto. Circuitul "Road City" ar avea - potrivit proiectului, o pista cu o lungime de 3,115 km si cu o latime de 10-15 m, precum si 14 intoarceri (7 la dreapta, 7 la stanga), cu sase bucati de drum in linie dreapta, cea mai lunga avand 565 de metri. Partea de la standuri va avea o lungime de 265 de metri (580 m cu tot cu intrarea si iesirea). Pe actualul amplasament al Pietei Constitutiei va fi amenajat si centrul de control al circuitului, precum si linia de start. Pentru cei implicati in viitoarele curse, in zona au fost deja identificati 22.000 de metri patrati de spatii de parcare. Investitorii au venit cu aceasta propunere dupa ce au vazut imagini detaliate din satelit ale Bucurestiului si au aflat cu surprindere ca spatiul larg care aparea in jurul Palatului Parlamentului nu era folosit deloc pentru a aduce fonduri la buget. Avantajul pentru oras, pe langa modernizarea carosabilului la calitatea ceruta pentru siguranta unor astfel de curse, va veni si din notorietatea si incasarile pe care astfel de curse le vor aduce. Automobil Clubul Roman anunta, la inceputul anului, ca sustine initiativa amenajarii unui circuit de curse auto in jurul Palatului Parlamentului. (M.S.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.